|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket ska man betala för en E39'a årsmodell 98 el 99 med max 8000 mil med komfortpaket + läderklädsel ? Svensksåld och hos en auktoriserad bmw-försäljare ? Och kan den faceliftade versionens strålkastare/baklyktor monteras utan vidare på en tidigare årsmodell än -01 ? Funderar på att byta "upp" mig till en sådan, kan det betraktas som ett vettigt byte från min nuvarande E46 320 från -99 ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Faceliftet från 01 kan monteras på bilar av tidigare årsmodeller utan problem. Prisbilder för man nog bäst om man söker igenom bmwbörsen/övriga webben och ser och jämnför. Och det är ju egentligen olika från affär till affär beroende på handlarens filosofier , speciellt när det gäller inbytesaffärer. ///MVH Hasso Länk |
|
Prisspannet är stort från 100 för import lik till 200+ för välutrustade pärlor, sök runt hos BMW ( eller Autohallen, Hbg........*HaHa*) Face lift kan ge lite pyssel med bak ljusen då CC kan få spel utan adapter box, fram inga problem alls Sen vad en E46 byts in för, som Hasso säger det kan blir allt mellan nästan jämt byte till en massa tiotusenlappar emellan |
|
|
Jo när det gäller om huruvida jag får lägga pengar emellan eller inte är inte intressant, jag är bara ute efter pris rakt av för en E39'a, utan hänsyn till vad jag kan få för min nuvarande bil. Autohallen, tack för tipset men jag tror jag avstår ;)) Men att hitta en bil med nämnda utrustning/mil för nånstans mellan 150 och 170 bör inte vara några problem va ? |
|
| Efter att ha kollat runt lite själv på bytbil.com kan jag iaf konstatera att det inte lär va problem att hitta en svenksåld med nämnd utrustning för under 170' iaf. Hur värderas läderklädsel jämfört med Steptronic ? Hittade ett par med steptronic inom det prisspannet men ingen med läderklädsel, kan man förmoda att en bil med läderklädser och manuell låda är jämbördig i pris med en med vanlig klädsel och steptronic ? | |
|
a word of advice: Steptronic rules!! |
|
| GM - Passar Steptronic till 523 ? Jag vet att du är lite partisk men jag måste ju fråga :) Har bara testat steptronic i en 320 och där var det väl ok men inte mer... Använder man de "manuella" växlarna mycket i vardagskörningen eller ? Hur mycket extra lägger en handlare på om det är automat ? En 523 med läderklädsel o steptronic hade kanske varit mumma... | |
|
Tror att SCHiin är viktigare än automat på en 523:a generellt sett. Dock finns det en hyggligt stor grupp som bara SKA ha manuell eller en också hyggligt stor grupp som bara SKA ha automat. Välj själv vilken du vill tilltala när du ska sälja bilen... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.