|
|
|
|---|---|
|
Jag har en del rostfläckar på bakluckan. Det sitter i skarven ovanför nummerskylten, där man greppar när man öppnar luckan. Finns även lite vid listen på dörren, under gummilisten. Bilen är från 96, en 520. Vad ligger garantin på för rostskyddet på en sådan modell? Det ska ju vara genomrostat men jag tycker det är lite märkligt. | |
|
Jag tror det kan bli svårt med garanti då det gäller detta, 6 år har BMW ( e39:an). Jag skulle i alla fall kontakta BMW och rådgöra, har du tur kanske.... Vänligen Tommy NoFear |
|
| Det är inte SÅ illa, jag köpte bilen igår och visste om detta. Det är dock en E34. I övrigt är bilen i nyskick med all tänkbar dokumentation och endast 1 ägare. Får väl köra in till "Alis" plåtverkstad. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
6-årsgränsen är ju passerad med god marginal. Och BMW sysslar ju inte precis med välgörenhet utanför garantitider med den marginalen. Blir nog att blästra och måla om. Bakluckan på 96or är ett problem som är välkänt och det har bytts en del på garantin enligt vad om framkommit men det är ju begränsat till garantitiden. ///MVH Hasso Länk |
|
Ok, det får bli att hosta upp lite bagis då till en bra plåtslagare/lackerare. Det kan det ju vara värt. Rost är som cancer. De två absolut värsta orden jag vet. Nu får jag lägga upp en bild i galleriet på min skönhet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.