AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
359

Byta bromsskivor och belägg till?

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Pga vibrationer vid inbromsningar blir jag nog tvungen att byta skivor och belägg på bilen. Vad ska jag köpa? BMW orginal eller? Har nu Brembo skivor. haft dom sen november.. vibrerar redan igen..

kan de va nått annat än skivorna som e kassa?
någon som har några ideer??

mvh Daniel

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
J
146
J
M5 -93
540iA -93
Har själv haft problem med Brembo och EBC, dessa slog sig ganska snabbt.
Har nu Red Dot skivor och klossar, de håller!

Vibrationer vid inbromsningar kan åxå bero på slitna bussningar i framvagnen

/J

- Livet börjar efter 250 km/h -
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
BMW:s originalskivor är kalasbra. De håller skitbra till och med för hårdkörning. Köp originalskivor.
Belägg köper du efter hur du använder bilen. Använder du den bara i vanlig trafik så kan du gott köpa originalbelägg. De håller länge och håller hög kvalitet.
Skall du köra bana också så bör du kika på Ferodo, Pagid eller något liknande.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Saken e den att jag har billiga belägg. Kostade runt 350:- st eller nått på mekonomen. Antagligen dom som "pajjat" det hela?

Ska köpa dyrare belägg nästa gång..
Har oxå hört lite om att bmw orginal skivor ska vara kalasbra. Vad går såna på?

Vilka bussningar i framvagnen är det då som blivit slitna?? finns där många att välja på eller??
mvh Daniel

-------
Fa
227
Falcon
325 -93
Efter vad jag har hört så kan man få vibrationer om stagen till krängningshämnaren är dåliga.
har själv små vibrationer, blir en inhandling på måndag kostar ca 300kr på bmw.
Mvh Peter A
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Daniel, främre bromsskivor kostar ca 750kr/st hos BMW till din bil.

En uppsättning bromsklossar till främre bromsarna kostar ungefär lika mycket.

BMW:s skivor och belägg håller mycket bra kvalitet. Om du inte har seriösa banåkningsambitioner behöver du knappast bättre belägg!

Om du är ute efter "hetare" skivor och belägg än original, rekommenderas Länk de brukar vara väldigt hjälpsamma och kunniga!

Första åtgärden mot bättre bromsar är billigt: byt bromsvätska, då gammal vätska drar till sig vatten. Dessutom fuskas det kopiöst med denna servicepunkt i verkstäderna runt omkring i vårt land!

Mvh
Sa
98
Sajlor
330 -01
Det man ska komma ihåg bara är att inte byta till allt för hårda belägg om man inte byter skiva, för skiva och belägg måste vara anpassade för varann , annars äter man upp skivor i stället för belägg. Man kan också få allt för hög värme utgivning med skivor som slår sig som resultat.
Lika delar leka bäst.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
tack för svaren. Så d första steget är för mig att byta bromsvätska då?..e de nått man kan göra själv eller ska man låta verkstad göra det??

-------
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det går utmärkt att byta själv!

Är du osäker bör du nog låta en verkstad byta då det handlar om en trafiksäkerhetsdetalj!
Men var helst med och kolla så de verkligen byter vätskan! Många verkstäder fuskar genom att bara suga ur vätskan i behållaren och fylla på ny vätska i behållaren. Resultaten blir att du har gammal "vattenskadad" bromsvätska ute i själva bromssystemet där du har nytta av fräsch vätska....

Här finns en bra beskrivning på tillvägagångssättet:
Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.