|
|
|
|---|---|
|
Då jag är på ständig jakt efter en M535i vill jag gärna ha andras synpunkter på denna. Någon som sett bilen och är den isåfall så fin som det skrivs? Är priset rimligt ? Personligen kan jag tycka att det är lite mycket med tanke på miltalet. Skriv vad du tycker !!! Länk // Martin | |
|
RacerMartin: vacker bil men den hade ju gått en del, men visst en välservad bil ska gå många mil till. I annonsen står det att den har lucka, ser inte ut se men jag kanske såg fel? Har ett vagt minne att en liknande bil med mindre utrustning med betydligt mindre mil ca:5k disskuterades på forumet för ett tag sen. Prova med sök funktion:)) |
|
|
SNYGG ! Men det måste ju vara prutbart ! Kolla så kammen är bytt ! Billy B-10 Länk |
|
|
Såg fin ut på bilden iaf...Det jag tyckte såg lite "mystiskt" ut var den "lilla svarta vårtan" vid draget...Såg ut som elkontakten till själva dragkrogen skruvats in i bakspoilern på ett lite "annorlunda sätt". Så ser inte dragmonteringen ut på min hur som helst(om det nu är kontakten som man ser). Annars så är det inte lätt att hitta en fräsch M535:a överhuvudtaget så det är väl bara att slå till OM nu bilen är så fin som den verkar. Om inte toppen är renoverad så "borde" det börja vara dags vid detta miltal.Kolla upp det.. Mvh Janne. |
|
|
Janne: Har du någon aning om hur mycket priset bör pressas om inte toppen (med kambyte) är renoverad ? Förutsatt att bilen i övrigt är så fin som det sägs. När bör renoveringen vara gjord för att det ska vara ok ? Bilen har ju gått 26000 nu, om den är renoverad redan vid 15000 är det kanske dags igen ?! // Martin |
|
|
bilen ser ju onekligen väldigt fin ut är den dessutom välservad bör det ju inte vara några problem du får väl gå på känsla |
|
|
Jag skulle försöka få ned den 5-6000 kr minst! Om nu kammen är slut. Det kostar ju mera ändå att byta kamm - om man nu inte gör det själv..... På mina M535'or jag har haft så har kammen och ev kammkedjan (när man ändå håller på och bökar) blivit bytt vid ca 18000- 19000 mil. Och då har dessa bliar varit välskötta och ej racekörda ! Billy B-10 Länk |
|
|
Racermartin: sök på=M535i 5000mil! så finner du mer info:)) |
|
|
hmm, jag bor i Åhus :) så jag skulle ju kunna köra ner till handlaren och titta närmare på bilen om ni vill? BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Hej igen! Lyft ventilkåpan och kolla kamnockarna + gör ett kompressionsprov. Trycket i cylindrarna bör ej understiga 12bar enligt mitt sätt och se HELST bör det ligga kring 13,5-14 och inte diffa heller mera än ca1bar mellan "burkarna"..Varmkörd.. Angående priset så är det väl inte helt fel om bilen är fräsch. Men pruta skall man alltid :) göra.. Mvh Janne. |
|
|
den ser jättefin ut hoppas att du köper den om allt känns rätt, men som alla vet så kräver röd lack ständig vård för att inte oxidera så fort (bli vit), det bästa vore om man gjorde en lackförsegling så håller sig lacken fräsch längre, förutsatt att du tvättar den ung. 1 gång i veckan, för ju mer man tvättar desto hårdare blir förseglingen. det är iaf vad jag fått lära mig då jag gjort lackförsegling på min senaste bmw (dock en blå) Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Tack för tipsen ! Janne: Vem kan göra ett komp. prov ? Något en vanlig verkstad kan göra. Mekande med motorer är inte min stora grej tyvärr, därför jag frågar. Problemet är ju att man bör göra det någonstans i närheten av bilfirman. Måste ju kollas innan själva köpet ! M-test ?!?! //Martin |
|
|
Hej! En vanlig verkstad kan lätt göra ett test av kompen.. M-test stationerna gör inte kompressionsprov vad jag vet iaf. Men en M-test är naturligtvis aldrig fel att göra även om inte "allt" kommer fram på ett sådant. Mvh Janne. |
|
|
Jag tyckte det lät som lite mycket pengar. Jag betalade betydligt mindre för min M535:a som jag köpte i vintras och den är i mycket fint skick och har gått nästan 10 000 mil mindre än den där. I och för sig blir bilarna dyrare på våren och jag gjorde i och för sig ett litet klipp tror jag, men det lät lite saftigt. Å andra sidan kan ju den där bilen vara som ny. Mitt tips är att du kollar igenom bilen synnerligen noggrannt: Kollar bakom skärmbreddarna, kollar alla bussningar, kammen (kan inte betonas nog!), dämparna, avgasystemet, inredningen, elektroniken - allt! Är den i ett mycket fint skick då kan den väl vara värd att satsa på. Modellen som sådan är underbar. Det kan jag lova. Att byta kam och allt runt omkring på en M30 kostar mellan 16000:- och 20 000:-. Det var nämligen de uppgifter jag fick när jag hörde mig för hos olika verkstäder. Och angående priset igen - köper du den till det priset blir i och för sig jag glad. Ju dyrare de blir desto gladare blir jag! :D _____________________________ Erst wenn Sie die Bayerische Brutalität hantieren können, sind Sie ein Mann. |
|
|
Martin: Kolla även runt rutramen eftr rost samt runt taklucka , öppna även luckan och kolla så att det inte är rost innuti. Svårt och trist att laga ! Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.