|
|
|
|---|---|
|
Tänkte att jag skulle byta motor till en 16v i min 318i, och jag undrar om det är någon som gjort detta... skulle vara nyttigt med lite erfarenheter när det gäller infästningar, om skarvplinten mellan bilens elsystem och motorn passar, växellåda mm.... bilen är en -88a | |
|
Om du använder den utmärkta funktionen "sök inlägg" lite längre upp, kommer du inse att du med största sannolikhet inte kommer få bilen genom besiktningen! Mvh |
|
|
johan B - du måste ju vara den mest negativa personen här inne alltså.. håller själv på med ett motorbyte på min 318, ska stoppa in en 323 motor, visst det blir problem hos besiktningen, lättast e ju om man besiktar bilen som den man snodde motorn ifrån(i mitt fall 323:an) men om man byter ifrån en 4:a till en 4:a så kan man ju ha tur på besikningen. Micke du kan ju berätta i forumet vilka misstag du gör så man inte gör samma :). och vilka framsteg också. |
|
|
Tror det är mycket få som ser skillnad på en M40 och en M42 faktiskt. Även M10 och M40 om vi talar besiktningsman på ASB. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Haglund: använder du den mejlen du har i profilen hemma oxo? Mvh Eivind |
|
|
Eivind: Nja. Ibland. När jag jobbar hemifrån. :) Du kan maila på claes.haglund@home.se annars. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Okej.. skickar över en mejl ;) | |
|
Härligt. :) Lägg till mig på ICQ också om du har det. Lika bra. :) Går och lägger mig nu. Gonatt! Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Södermalm, jag försöker bara påtala att det kan bli "oväntade" problem när man sysslar med dylika operationer! Att ägna mängder av timmar med att försöka lösa de tekniska problemen och sedan inse att bilen inte kommer att klara en besiktning kallar jag slöseri med tid! Att förlita sig på att bilprovningen inte skulle sköta sitt jobb och därmed missa motorbytet är väl närmast imbecillt! Om jag verkar negativ är upp till var och en att bedömma, jag tycker personligen att jag är realist som försöker hjälpa andra att undvika onödiga projekt på grund av dåliga råd! Mvh |
|
|
Johan - ok jag förstår va du menar men det är inte det man vill höra om man nu bestämt sig för att byta motor, alla snackar bara om besiktningen det vi vill veta e problem med motorfästen, elsystem osv. Om du använder den utmärkta funktionen "tänka" kommer du inse att han inte frågade angående besikningen utan han frågade angående "när det gäller infästningar, om skarvplinten mellan bilens elsystem och motorn passar, växellåda" Men jag ska inte klaga på dig, alla kan vara negativa ibland vissa är det lite mer än andra bara. Och att komma igenom bilprovningen lättast e ju att sätta den nya motorns plåtar på den gamla bilen, E30 som E30 hur faan ska han märka skillnaden på en vanlig besikning om han inte är extremt misstänksam. Ps. om nån har nån vettig information om motorbyten, mer än det som finns att hitta med sök-funktionen så kan nu ju maila mig eller lägga till mig på msn : ekerwald_@hotmail.com Och förlåt om jag verkade lite sur på johan b, men jag vaknade på fel sida av sängen imorse. |
|
|
Javisst Johan, "sök inlägg" är det man gör först innan man slänger ut en fråga på något som det kanske redan finns ett svar på... Nu va d så att det inte fanns något av nytta där och därför skrev jag en egen... Och det va frågorna som jag undrade över inte besikningen, visst, det finns folk som frågar en sak och kanske inte har tänkt på att bilen ska besiktigas, men oftast så brukar den frågan finnas med då... Men min fråga om motorbytet kvarstår för något matnyttigt av det som har skrivits i den här tråden finns inte! |
|
|
BMW Micke, det var enbart menat som en hjälp för dig som är rätt ny på forumet. De flesta känner inte till den utmärkta funktionen "sök inlägg"! För övrigt är det en fråga som har diskuterats rätt många gånger så något matnyttigt borde du redan ha hittat! ;o) Södermalm funktionen "tänka" använder jag hela tiden till skillnad mot vissa andra här i forumet! ;oDDD Mvh |
|
|
"Och att komma igenom bilprovningen lättast e ju att sätta den nya motorns plåtar på den gamla bilen, E30 som E30 hur faan ska han märka skillnaden på en vanlig besikning om han inte är extremt misstänksam." Vad betyder det? Vad är en "motors plåtar"? Hur hjälper detta? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.