AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.279

Vad heter färgen?

Sida 1 av 2
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Vad heter den här färgen? Nån som dessutom vet vad den heter på tyska så är det en extra bonus.

Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Ser ut som stålgrå metalic tycker jag?
chrille70
Färgen heter "372 Stahlblau metallic". Bonuspoängen går till mig...? =]

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, bonuspoängen går nog till Alf!
Det är stahlgrau!

(har själv en stålblå bil och den ser INTE ut så som på bilden!)

Mvh
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Tackar, då är det bara att ge sig ut och jaga...
När jag såg den färgen såg jag ljuset...
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
chrille70 har rätt.. det är defenitivt stahlblau!
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
kolla här:

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Zlaatan, din länk visar en stålblå BMW!
Den första visar en stålgrå!!!

Jag har själv en stålblå bil och den ser som sagt INTE ut som den första länken, däremot som din länk!

Fägerna är lika varandra men stålblå är mer blåaktig (inte helt oväntat med tanke på namnet...!).

Mvh
Ha
113
Hasse.G
523iA-99
Verkar som det finns en del grå nyanser som är snarlika. Är det inte så att nämnda stålgrå, fjordgrå och antrazitgrå påminner rätt mycket om varann?

H
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
men eftersom det är samma bil på första länken som på min och ägaren själv skriver att den är stålBLÅ så bör det vara stålblå på bägge länkarna.
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
här är bevis. här är bilden från första länken och som du ser så är det samma gubbe (presario) som på min länk och den bilen är stahlblau! det är nog att det är lite halvtaskigt ljus så den ser lite gråare ut.

Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Zlaatan, om det är samma bil är det givetvis samma färg!
Det kan vara som du skriver att ljuset på första bilden gör att det ser mer grått ut än vad det brukar!

Jag ger mig! ;o)

I vilket fall brukar stålblå framstå mer åt det hållet som det är på länk nummer två!

Stålgrå och stålblå är som sagt väldigt lika varandra....framförallt i dämpad belysning!

Mvh
chrille70
Bonuspoängen var min, alltså! =) =)

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ja, Chrille! Du vinner en färgradio i valfri grön färg!
:oDDD

Mvh
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Då borde det vara en bil som är stålgråmetallic som Mr Shhh skall leta efter då bilden på bilen i ursprungsinlägget faktiskt ser grå ut (och inte blå). I vilket fall som helst är det två mycket smakfulla färger, inte minst på en BMW...

roadZter
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
Det är bara att tacka o buga för allt arbete som lagts ner på att identifiera färgen, det är mycket riktigt en stålgrå som får det att vattnas i munnen, men även den blå var ruggigt snygg. Efter att diskussionens vågor gått ett tag gick jag in i galleriet och kollade igenom ett stort antal bilar, och det är 400 Stahlgrau som jag vill ha. Konstigt, när jag köpte min titansilver tyckte jag att det var världens snyggaste färg. Det är tur att man utvecklas.
18
Lööv
530i Touring M-sport -06
Har själv en Stahlblau 525i och faktum är att ljuset påverkar hur färgen ser ut. Frugan parkerade utanför jobbet och en arbetskompis till henne kommenterade färgen med att den såg grå ut, när han tittade ut på bilen inifrån så var den blå..... Kanske kan förklara lite av förvirring på denna tråd.

sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Defenitivt väldigt lika färger.

Efter att ha kollat några bilder så var jag faktiskt tvungen att dubbelkolla i mina papper att det var en stahlgrau (400), då även denna färg ger mycket tydliga nyanser i blått , framförallt under gatubelysning.

Mr Stahls första länk är otroligt nog ännu mer grå än min egen bil :)

Länk

Vilken gråfärg är det vanligt att man ser CSL'en i ? Tycker även denna ser betydligt "gråare" ut. Är det inte oxå stahlgrau ?

mvh
sn
99
snoo
M3(E46) - 2003
Länk

nyansen ar ju helt mer "klart" grått. Och betydligt ljusare.
Mr Shhh

Jag hade en Stålgråmet 328 Coupé som finns i galleriet
om du vill kika. Jag gillar också den färgen skarpt.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Länk
372 Stahlblau / Stålblåmetallic

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.