AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
294

Hockenheim i sommar...

BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Har precis beställt en resa till F1 i Hockenheim. Skall bli hemskt kul att se det på riktigt.
Nån här som oxå skall dit eller har varit där, som kan dela med sig av sina erfarenheter.
BMW Lover:

Har tyvärr inte varit på Hockenheim men däremot så var jag i Belgien(Spa banan)det var en upplevas som inte kan beskrivas med ord:))

Första gången jag hörde bilarna ca:100-50m från själva banan fick jag gåshud med en gång och då var det inte F1 som körde, sen när F1 bilarna började köra ja du kan tänka dig:)))

Att rekomendera:Ta med eget fika det är dyrt inom området,ha med en kikare, vad där i tid.Kan vara bra att ev ta med öronproppar eller så resonera du som jag gjorde dvs ska jag bli döv så ska det sista som jag hör vara en F1 bil:)))

Visa användare
262
Biffen
Lotus Esprit S4
Lotus Europa S2
Jag va på Hockenheim 99 å såg ferrari (utan schumacher) ta en dubbelseger. Tyvärr är banan inte lika snabb numera efter en del ändringar. Om du har bokat en F1 resa så har du ju ditt boende ordnat vilket kan vara bra då F1 är mkt populärt i tyskland. Själv bodde jag på camping i Heidelberg.
Som på alla F1 lopp kostar ALLT massor av pengar & dessutom brukar det vara förbjudet att ta med sig egen mat in på området. (men det brukar inte vara något problem ändå)
Så jag kan rekomendera dig att ta med något att dricka, samt öronproppar & beroende på om du har sittplats eller inte, något att sitta på & paraply mot sol & regn... Du kommer tillbringa många timmar vid banan väntandes på loppet.

Vi kanske syns där nere, funderar på att ta en bilsemester till Hockenheim eller Nurburgring.

Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.