|
|
|
|---|---|
|
Mina dimljus vill inte fungera tillsammans med parkeringsljusen.nån som vet vad det kan va för fel? Its not what you got.its how you use it | |
|
ingen som vet vad det kan va??? Its not what you got.its how you use it |
|
| Man får ändå inte köra med kombinationen parkeringsljus + dimljus. | |
| Was? Parkeringsljus + dimljus är väl lagligt i dagsljus, ej i mörker. Däremot får man aldrig köra med halvljus + dimljus som väldigt många gör. | |
|
Precis riktigt per =============================== Min E30: Länk |
|
|
My wrong.. Detta är vad vägvärket skriver: "Får dimljus användas samtidigt med halvljus? Nej, dimstrålkastare får endast användas i stället för halvljus. Grundregeln är att du ska använda halvljuset i både dagsljus och mörker. I dagsljus får du i stället för halvljus använda annat ljus (varsellykta, dimstrålkastare eller spänningsreducerad halvljusstrålkastare). Du får inte ha annat ljus i stället för halvljus under mörker, i gryning eller skymning eller när vädret är sådant att halvljuset behöver vara tänt. Undantaget är att du i dimma och vid kraftig nederbörd får använda dimljus i stället för halvljus, även när det är mörkt (se tabellen nedan). Sedan 1995 är det förbjudet att använda dimljus/varselljus tillsammans med halvljus. Anledningen till förbudet är att mötande förare bländas och får sämre siktsträcka av bilar som har halvljus kombinerat med dimljus." Men för att svara på din fråga BMW slöarton. Antagligen så är det något relä som kärvar alt trasig säkring. |
|
| Åså heter det givetvis Vägverket..:) | |
|
Precis, får inte användas ihop med halvljus, men naturligtvis med positionslyktorna (parkeringsljus)... Läs igen! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Var det inte det jag sa? My wrong = jag hadde fel..:) | |
|
ok. men nån som vet vad det är för fel? det funkar ju på andra e34or. Its not what you got.its how you use it |
|
| Det låter som sagt som ett reläfel, det kan även vara fel på LKM-modulen men det är långsökt. Den kan dock ställa till konstiga fel. | |
| Men det är helt ok att använda dom med helljus :) | |
| Funkar dimljusen överhuvudtaget? Alltså tillsammans med helljus eller halvljus? | |
| På min gör dom det i varje fall. Men det blir ju lite jobbigt om man ska följa lagen, varje gång man får möte måste man ju blända av och stänga av dimljuset:) | |
| jo det fungerar med halv & helljus.men inte parkerings ljus.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.