AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
514

vilket medel för att göra skinnklädseln som ny om den är matt?

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
nån som har nån bra produkt att skaffa för att polera upp skinnklädseln så att den blir som ny igen..?
bmwkillen740:

till vänster om din bildskärm finns en meny som heter Gör-det-själv klick bilvårdstips där finner du det du söker:))
svardska
bmw´s egen smörja är väldigt bra!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Auto-Glym är också kanon! Jag använde det för att rekonda en E24 inredning, se resultat här:

Aj tusan, dne länken hade jag tydligen tagit bort... jaja, de har bra grejjer iaf. Deras klädselrengöring är kanon även för att göra rent skinn!!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Bentley/Rolls Royce original lädersmörja är toppenbra.
Finns att köpa hos en del BMW-affärer som även säljer dessa maskiner samt deras återförsäljare.
Kostar under 100 lappen för en burk och är drygt som bara den.
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Jag körde med BMW orginalet men tyckte att det var värdelöst!
Stolarna vart nästan mattare! Kan jag ha gjort fel eller är mitt skinn slut tro? Jag tog ju först deras rengöring och sedan smörjde jag in med fettet eller va det är... /Janne
m-julle:

Har du värkligen följ instruktionerna se under:Gör-det-själv bilvårdstips.skinninredning.

De gångerna jag har gjort det har resultatet alltid blivet bra
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Skinn ska vara matt och mjukt!
Det ska absolut inte vara blänkande.. då ser det gammalt ut...!

Vad man än gör med skinn så ska det inte fettas in.. det blir totalförstört. Fråga fackhandlare inom skinnmöbler. De har även ett bra medel från en tillverkare som heter Leather Masters eller något liknande.
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Ja, jag har gjort som det står där... Knepigt! /Janne
m-julle:

ja det var mkt knepigt.........kan du ha använt för mkt av resp flaska kanske?

dra ett mejl till robgus dvs han som fixade skin testet tror att det var han alt mejla till puts gurun Asken han har nog svaret.

Lycka till
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Ja, jag vet inte hur jag (miss) lyckas. Får prova igen, annars:
Asken eller Robgus HJÄÄÄLP! /Janne
m-julle:

Nä prova inte igen dra ett mejl till någon av ovan, för mkt medel alt fel handhavande igen är nog ingen bra lösning
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Ja, okej!
Jag har ett utmärkt medel med färgpiggment finns i dom flesta medel hör av dej om du e intresserad!
Jag använder BMW:s grejer både till rengöringen och återfettningen och tycker dom funkar kanon.
Det där med att skinnet inte blir blankt ska du nog vara glad för, det är bara slitet eller felbehandlat skinn som blir blankt, skinnet ska bli mjukt, smidigt och matt, det är i alla fall min åsikt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.