|
|
|
|---|---|
|
När jag ligger på tomgång låter det som en symaskin körs samtidigt som moton och ljudet ökar me varvtalet. Det slutar helt när jag trycker ner kopplingen och då kan jag tänka mig att det är något lager i växellådan. Kan någon hjälpa mig? Tackar för svar! /Daniel | |
|
Låter det högt? |
|
|
Tillräkligt för att jämföras med motorns ljud (tomgång), det låter som om det är något lager men jag e helt borta när det gäller växellådor. |
|
|
Låter som det är urtrampningslagret som är kasst.. hjorten |
|
|
Fan jag bytte ju det för 1500 mil sedan! Kan det vara det? Låter iofs logiskt, när jag trampar ner kopplingen så låter det inget! |
|
|
hmm det borde hålla mycket längre än 1500mil visst kan det vara det som är felet men det kan kanske vara något lager i lådan oxå kanske i ingående axeln?? Är ingen expert på växellådor tyvärr.. hjorten |
|
ormen |
kan också vara ingående lager på pinjongaxeln... i lådan... lådan måste rivas o delas... har samma fel på min 318... dock så håller jag på med en låda vid sidan om.. sen är det bara att kasta på den renoverade... välkommen till klubben..!!! Länk |
| Kolla att du har olja i växellådan innan du börjar riva. | |
|
Vilket nerjobb! Går det inte och riva ner lådan och byta det lagret? E det lika jobbigt som att byta kopplingen? Fan va kostar en låda? Kan man inte när man håller på att byta till en 6vxl låda? |
|
|
säkert ingående axel (lager), bytte just min låda p.g.a. detta, hade samma symtom,fast värre. borde ju inte vara urtrampningslagret eftersom det låter när du släpper kopplingen, däremot ingående axeln som snurrar då. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.