|
|
|
|---|---|
|
Hade tänkt att fa lite mer liv i min motor. är det nagon som trimmat en sadan ? Hittade inget konkret pa forumen. är inte ute efter att toktrimma, bara optimera det jag har. Typ grenrör, avgassystem, elektronik osv. Inte skruva isär hela motorn. Kör med lätt schrick kam, orginalgrenrör och orginalavgasystem till 3.0 just nu. Provade ett trimchip fran JW racing men märkte ingen skillnad. Har nagon provat SMT trimmen fran Perfect Power? johan | |
|
Sugmotorer är ganska jobbiga att trimma,ger inte så mkt med chip,sportsystem och luftfilter som brukar va de klassiska trimmet... |
|
|
Nä, jag vet. Det är ett problem. Vill inte montera Turbo som ju är en genväg eftersom jag vill köra "lagligt". Det är därför jag är mer ute efter att optimera. Dvs ge den mer luft, fixa till insprutning osv. Efter vad jag fattat sa kan man ju byta gren- och avgasrör och fixa till programvaran i chippet sa skall man kunna fa ut en del till ut motorn. Jag jagar egentligen inte toppeffekt utan vill ha lite mer vrid och effekt genom hela registret. Toppeffekten säger väl inte sa mycket egentligen, tycker det är viktigare att komma till maxvarvet är att ligga där. Sa det vore kul att höra om nagon gjort nat med samma motor. Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.