|
|
|
|---|---|
mr_glidan |
jaha då var det dags igen och snacka med farbro blå IGEN ang toningen på fram rutorna!!!! när man väl stog där och tog emot bötes lappen så rullar det 2 epor förbi och dom hade mörkare framrutor än jag!!!! fick inget svar av bängen när jag frågade varför dom fick ha det så!! är det nån som vet här inne varför????????? |
| Det får de såvitt jag vet inte ha. Fast polisen brukar ta dem för fortkörning hela tiden istället så de bjuder kanske på det där med mörka rutor, vad vet jag.. | |
|
Eftersom Epor mm är "arbetsfordon" så får dom ha toning mm! Och att köra omkring med toning på framrutorna är enligt mig bara en "fjortisgrej" som tyder på att man inte vill visa hänsyn i trafiken! Om alla skulle ha svarta rutor på sina bilar så skulle det helt plötsligt bli många fler olyckor mm p.g.a. att man då inte kan söka ögonkontakt vid korsningar mm. Kalla mig gärna moralkärring, men jag skulle då inte vilja ha eran bil i sidan bara för att ni ska vara häftiga! Och sedan skulle jag aldrig heller vilja förknippas med en EPAraggare som handlat på Danmobilty =) _____________________________________ Länk |
|
|
Nu är det ju så att det går att tona lagligt. |
|
|
Epor får ha alla föruton framrutan tonade. Nästan hur murkt dom vill med:D!!!! Bmw M-Power |
|
| är de inte så att man får tona 3% på framrutorna?? | |
|
Sluta tona alla rutor... det ser ju fan bara muppit ut.... Till försälning 35000:- Länk |
|
|
Det vet jag inte men asså på Epor så är det ett undantag. Men 3% på framrutan vet jag inget om. Bmw M-Power |
|
|
det ser ju riktigt muppigt ut men svarta baksidorutor och bakruta medans ljus ljus toning runt om är snyggt... dock inte framrutan... /Mvh Göran |
|
|
*Erfaren epa-åkare* Man får tona lampor, sidorutor och framruta p.g.a "det går så sakta ändå" Det är alltså ingen fara att ha tonad framruta på en epa för att det går max 30. Däcken får va slitna ner till corden, behöver inga bälten, man gör som man vill helt enkelt.. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Länk Nu gäller samma procentsatser på trfikpropparna :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
jag hde a-traktor innan ja tog körkort och hade tonat runt om, mörkt också. bengen sket i det, men ja vet dem som var tvungna att punga ut stålar pga av det så ja vet inte vad lagen säger. ja klara mig iaf. ja vet bara att traktorer har de inte lika tufft med regler. bara de håller farten så e de lugnt =) |
|
|
Besiktade min A-traktor med Spegeltoning runt om (2 rutor) :) Men då kan man tilläga att jag besiktade med t.ex. kapad bromsvätskerör m.m I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.