|
|
|
|---|---|
|
Hej. Undrar vart ni som sänkt era e32:or köpt/hittat satsen?? Har alla e32 automatisk nivåreg. bak? Har sett många företag på nätet som säljer sänkningssats men på alla står det "passar ej bilar med nivåreg." Är fjädrarna olika eller skriver dom så med tanke på att man ska/måste ändra på nivåreg.?....alltså passar sänkningsats på alla e32:or även om det står att det ej passar bilar med nivåreg.?? | |
|
Alla E32 har inte nivåreglering som standard, utan endast som option. H&R har en sats som är anpassad för nivåreglering (ej EDC). Art.nr. 29156 för 740 E32 fjäder i bak. Om det krävs speciella fjädrar för dessa fordon lämnar jag öppet, justera nivå regleringen går alltid att göra manuellt om man så önskar. Mvh. Patric Länk |
|
| Ok,ja jag vet att det går att justera nivåreg. manuellt.....men funderar på om man bara skulle sänka bilen fram?...eller blir den "hoppig" i baken då?...kan ej sänka alls mkt bak med tanke på däcken jag har på nu bak,men fram skulle jag vilja ha ner den ca. 40-45mm....nivåreg. (ej edc) funkar väl bara på bakvagnen eller? | |
|
Du har så rätt, du har ingen automatisk justering fram om du endast har nivåreglering. Det är bara att trycka dit sänkfjädrar. Jag gjorde en likadan grej på en 525:a jag hade. Bak är ett större problem. |
|
| TomasF-Sänkte du din bara fram eller runt om? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.