|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har precis satt i en M5 motor i min e28. allt funkar perfekt utom när den blir varm. (strax över mitten på tempmätaren innan elfläkten går igång) När jag kör på stora vägen så går den klockrent. sen kommer jag in i stan igen och tempen stiger något, då bluddrar den igen. Vad kan de va?? svårt att säja om den misständer eller får för mycket bensin.... Har någon haft liknande problem eller kan ha någon teori?? mvh Henke | |
|
Blurrar den hela tiden eller bara vid belastning eller vid visst varvtal......? Mvh Patrik |
|
|
Det glömde jag skriva.... den bluddrar på tomgång samt att tomgången pendlar mellan 500-1200varv och dör helt. allt detta händer bara när den är varm. ger jag gas vid detta tillfälle så varvar den som den ska. kan gå ryckigt vid låga varv.. ska åka till ferrita den 16 maj ca 35mil enkel resa, skulle vilja att den gick då... tacksam för alla tipps.... ///Henke |
|
|
Inte för att jag vet om det beror på den men du kan ju iallafall kolla så gummibälgen till insuget är hel. Det är ju väldigt vanligt att den spricker och då drar motorn tjuvluft. Mvh Patrik |
|
|
Det sitter en ny gummibälg mellan insug och luftmassemätare.... ///Henke |
|
|
Pratade med en kille igår som hade haft hål i gummibälgen. Motorn tog tjuvluft vilket slutade med en smält kolv påstod han... Kan det vara möjligt? Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Japp, det är möjligt. Får för lite soppa vilket gör att den spikar på höga varv, tex vid toppfartsprov. Mvh Patrik |
|
|
Jag är nästan på att det är tomgångregulatorn,hade exakt samma problem med min motor.Kolla upp det.... Lycka till! G-UNIT Länk |
|
|
Kolla strömfördelaren:) MVH Andreas |
|
|
Hejsan... Har precis hittat felet på min M5 motor.. Det var spjällhus kontakten. den "klickade" inte.. så nu går den som en drö///MMMM.... ///Mvh Henke |
|
|
Skönt att det kan vara lite billigare saker som pajar också! =) Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.