AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
230

Någon som kollat på denna 328 -98?

Såg den här annonsen i Börsen. Bilen verkar vara i bra skick - skinn, men ganska standardutrustad.

Länk

Någon som vet något om den, eller kanske rent av har varit och kollat på den?

Priset verkar något i överkant eller vad tycker ni? Frågan man ställer sig är om man skall lägga 183k på en 5 år gammal bil eller gå ner i modell för att få en nyare bil. Svårt!

Standardfelen på E46, som tex länkarmar, verkar gälla även nyare 3-serie - men var det några speciella problem med 98'orna? Jag har sökt i forumet, någon har nämnt brister på den manuella lådan?

Tacksam för kommentarer!
Är den bilen standardutrustad....? Tycker att den är ganska välutrustad själv, det är ingen sjuserie.....

/Simon
pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
Den bilen var jag nära på att köpa. Men det blev en annan 328 istället som är mer utrustad och bättre pris.

Du kan nog pruta lite på priset. Han har försökt att sälja den länge nu, prissänkningen är inte enormt. Men den är iallafall Svensksåld. Du får alltid ge lite mer för dem bilarna.

Varför inte satsa på en fin import?
chrille70
Den ser väl fin ut, orientblå är snyggaste färgen!

Den har den utrustningen en e46a ska ha. kanske lite trist att de inte är sport stolar. ett verklighets relatterat pris för bilen är 170 kkr.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
Peter_ooi - har du varit och kollat på bilen?

Utrustningen är ok, men som sagt; sportstolar och CD vore trevligt. Sedan finns inte vinterdäck med.
Pe
179
Petter1
330iM-03
Kolla på denna : Länk

Har efter mycket tjat fått ner den till 170.000:- men jag köpte en polares bil istället.Bilen verkar ok,och det finns papper på det mesta...

pe
176
peter_ooi
BMW M135 X-Drive
Audi A6 Allroad
El Conductor

Nej, jag har ej vart och kollat på den. Anledningen till att han inte har vinterdäck var enligt han bilen avställt under vintern.

Som sagt synd med sportstolar och CD som skall vara STANDARD på en BMW!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
En-99 med det mesta i utrustningsväg ink Navi finns i Nora för 209tkr hos en handlare som prisjämnförelse 328- sedan silver 9.900 mil. (med SCHINNN)

///MVH Hasso
Länk

Jag pratade med honom, han sa som du påpekade att bilen varit avställd under vintrarna. Länkarmarna är inte bytta - när brukar detta problem komma (om det kommer)?

Bilen har 600 mil kvar till nästa service, dum som jag är glömde jag att fråga vilken service(!). Om det är Inspektion II blir det väl ca. 5000:- till att betala. När görs Insp2 på E46, är det var 6000'e mil?

Jag har sökt överallt för att få reda på om det är Dubbel Vanos på 98'orna - blir mer konfunderad ju mer jag läser. Någon som VET?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
from 09/97 är det dubbelvanos på M52 heter då M52TU.

///MVH Hasso
Länk

Länkarmarna borde vara bytta en eller två gånger vid det här laget det råkade iallafall polarens 323ci-99 ut för först vid 5000mil sedan vid 10000mil men alla exemplar måste ju inte vara drabbade.

Mvh Stephan
Hasso,

kom inte dubbelvanos 9/98? Iallafall på e39?

/Simon
Simonen: de finns inga E46or med m52 som inte har dubbelvanos. de är de Hasso försöker säga på sitt kryptiska sätt :) Detta är Fakta som undersökts till leda. Hör med Erito.

El Conductor: Service intervall på E46 ser ut så här vid narmal körning. du har 2500 liters bränsle till ditt förfogande mellan varje
service.

2500 mil oljeservice
5000 mil Inspektion 1
7500 mil oilservice
10 000 mil inspektion 2

Länkarmar går inte sönder med ett visst intervall, utan
finns den "äldre typen" som bilen leverades med så kan du räkna med att du behöver byta den ganska snart.
Den uppgraderade varianten med perforerade hål är betydligt mer bastant i sin konstruktion. Man maila bilder på de olika varianterna om du vill.
På min bil som rullat 9 k mil har de bytats 2 gånger.
Vilket är under all kritik. men bmw har gjort rätt för sig.

Simonen: På E39 har ja dock ingen aning, så du kan ha rätt på den punkten.

Den va riktigt fin, som nån sa... orientblå=snyggaste färgen ;)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.