AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
926

Jag är den "dumma kärringen" som köpte Volvon i PLUS

Jag kan bara säga att jag handlade bilen för 89000:- vilket jag inte anser vara några småpengar då vi är barnfamilj med husrenovering i ekonomin. Vi ville få bilen testad men i och med att det var lördag så fanns ingen verkstad att tillgå. Vi blev lovade att få eventuella fel åtgärdade av Autohallen i och med konsumentköplagens paragraffer om garanti. Resten har ni ju förstått i och med PLUS. Databoxen var manipulerad och det var först när jag genom detektivarbete fick tag i förra ägaren i Tyskland som vi fick bekräftat att bilen gått 11000 mil mer än mätaren och databoxen sa.
Hur som helst så ansåg vi att priset var bra även om bilen gått några tusen mil mer (vi hade det med i beräkningen). Den är jättefräsch och inget sprucket i skinnklädsel, slitna knappar osv. Men det vi INTE accepterar är att inte få en krona från Autohallen till hjälp med reparationerna. Vilket i sin tur ledde till att vi skiter i honom och därför vill häva hela bilköpet.
Jag kan bara säga att jag gjorde en liten koll bland mina vänner 27-52 år män, jag frågade om de brukar kolla serviceboken o ringa verkstäder för att inte bli lurade..

10 av 10 tittade på mig o undrade vad jag pratade om....

Att skruva mätare är fortfarande det lättaste bedrägeriet att göra i Sverige, väldigt få vet nämligen om att det görs...
Det är inte ens olagligt.

Varför skulle halvkriminella småtjuvar som autohallen vara ärliga vid bilförsäljning om de kan tjäna så mycket extra pengar på något som är lagligt.....

Bara en kommentar inget annat!

Med ny vattenpump mm... :-)
Nojfer:
Du kanske har kunskap och skiter i om bilen har gått "några!" tusen mil mer men i och med att du gynnar en sådan handlare (jag menar man ser ju direkt när man kommer in där och ser stället och ägaren) så kan nästa och nästa och nästa kund bli lurad.
Ni verkar ju ha varit medvetna om att inte allt stog rätt till, och att då tro att man ska få något betalt senare är mer än lagligt naivt.
Än en gång bojkotta dem som skruvar bilar även om ni vet om det och tycker att ni får ett bra pris.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
"Att skruva mätare är fortfarande det lättaste bedrägeriet att göra i Sverige, väldigt få vet nämligen om att det görs...
Det är inte ens olagligt"

Kilen, det är "bara" bedrägeri om man inte upplyser den nya köpare om att bilen är backad.

Förövrigt kanske det är tid att bojkotta den jäkla bilhandlaren så han inte blåser fler?

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Kan bara instämma med ml99

Mvh Mohsen
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det är ju bara att ta en titt på Autohallens sida och begrunda de otaliga Volvo kombin som samtliga ligger mellan 5-9000 mil på mätaren. Dvs. ca 1000-1300 mil per år. Skrattretande ! Killen har ju förstått att det finns en ny marknad för skruvade Volvo när BMW köparna börjar att bli mer försiktiga. Smart ! Eller rent sagt förjävligt. Hoppas att han åker dit så det stänker om det. Men det är väl att hoppas på för mycket.
Lycka till Nojfer !

Mvh. Patric

Länk
Han får nog byta lokal och firma namn nu när Sverker gjort honom till en "kändis", så vi ser vad som dyker upp i Hbg traken framöver..........
Jag instämmer med det mesta här, tycker Nojfer gör helt rätt.
Men jag tycker inte man ska hindra sig från att köpa en misstänkt manipulerad bil om man tar med extra förslitningskostnader i beräkningarna och får ett pris som helt klart konkurrerar mot övriga bilar i samma "mil-klass"
Men givetvis är en sådan affär endast att rekomendera att utföra av väl insatta personer, som heller kanske inte har tummen mitt i handen.
En gisning är nog att 60-70% av BMW-ägarna här innne kör med fel mätarställning, en del vetande, en del ovetande. Manupulerade bilar är otroligt vanligt i sverige, synd att inte gemene man skulle kunna få veta det.
Nojfer,

tycker att du gör helt rätt. Själv älskar jag att hålla koll på begpriser på bilar och kollar vilka fel som finns och vilka importfirmor som ska undvikas. Dock ska man som bilköpare inte behöva ha sådan kunskap för att köpa bil hos bilfirma. Priset ni betalade var på intet sätt speciellt lågt heller anser jag, bilen är 9 år gammal.

Hoppas att verkligen att ni vinner i domstolen så att de som sysslar med sådana typer av affärer drar öronen åt sig och slutar.

Lycka till!!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.