AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.287

inkoppling av bilstereo i e34

Jag har nu köpt mig en bilstereo till bilen (Sony cd spelare)
Ska koppla in denna och har aldrig gjort nåt sådant innan, går ut till bilen och jag blir bara förvirrad ;)

Jag har en hel hög med kablar osv och jag vill givetvis koppla allt rätt från början, jag tittade på nån stereo wiring schema som jag fann på bmwe34.net men väldigt få (typ en kabel) överensstämmer med de färgerna jag har på mina kablar.

Det är en 520i -89 (e34)

Så här ser min kablar ut:

tunna:
2 grå/svart
1 brun
1 svart/vit har en blå sko på sig 1371657.9 BMW har en symbol som ser ut som en antenn symbol
1 vit, övergår till blått (ihopskarvad) som sen går in i en kontakt där man kan koppla in flera kablar (8st). Från den svata kontakten går sen följande:

1 svart
1 röd
1 gul
1 orange
alla dessa är något tjockare i storleken.

sen har jag en tjock kvar och den är brun och en ännu tjockare som är grå med nån lustig kontakt stiftet som sticker ut ser ut som en som man finner på hörlurar (3.5mm kontakt).

Har en annan härva kvar också men den är orörd och alla kablar där är tvinnade och de ligger i par så jag gissar på att de är till något annat.

Tacksam för hjälp.
Visa användare
294
Tiny
540iAT -98
Det ser ut som att du har en övergång från Bmworg. till iso standard. Den tjockare grå är till antennen, passar inte den finns det adaptrar att köpa. Den andra härvan är nog till högtalarna.

BMWCS Nr: 4798
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.