|
|
|
|---|---|
|
Har problem med elektroniken, ibland går den bra och ibland rycker den under accelereration som om den bara går på 4-5 burkar.ibland acc den bättre på halv gas än på full, har varit på BMW för felsökning ( alla värden bra )dom hittade inga fel, fick även en uppgradering av styrboxen men icke sa nicke. Har bytt bränslefilter,luftflödesgivare,tempgivare för styrenheten,stiften,relä för styrboxen men inget hjälper. Behöver hjälp snabbt annars blir det avyttring av sk-ten. | |
|
Hej. Kolla bäljen från luftfiltret. Den brukar spricka. Gärna på undersida. Jag har läst om ett annat tips. Det är att koppla bort batteriet när bilen är kall och låta det vara bortkopplat en halvtimme. Koppla tillbaka och låt bilen gå på tomgång tills den har blivit riktigt varm. Efter några mils körning skall man märka en förbättring. Helt bra efter ca 50 mil. Anledningen skall vara att batteriet varit bortkopplat men att motorn inte varit kall när det sattes tillbaka igen. Då läser databoxen in fel värden om luftmängd, lamdan, temperatur m.m. Värt ett försök i alla fall. /Thomas |
|
| Hej! Har kollat luftbälgen inget fel,det där med batteriet låter intresant,lämnade bilen hos BMW förra veckan och ska hämta den på Onsdag så då får vi se om dom hittat något,annars så får jag prova ditt tips,hittar dom felet så återkommer jag. | |
| Har nu fått tillbaka bilen med sex nya tändspolar men ingen förbättring.På BMW verkar dom inte kunna göra mera, dom hittar inga fel så till veckan sätter jag tillbaka dom gamla, dom kostar ändå 700 spänn styck så. Kan det vara så illa att jag måste byta styrboxen? ( börjar tröttna på eländet ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.