|
|
|
|---|---|
|
Jag vill byta motor till M5:ans men vet inte om man ska ha 3.6 eller 3.8:ans vilken rekommenderas.Självklart ska jag byta låda + bakaxel.. G-UNIT Länk | |
|
Det har diskuterats ett stort antal gånger, jag skulle ha valt 3,6 (S38B36) då 3,8 (S38B38) har mer uppborrat block (tunna cylinderväggar) samt har haft en del problem med kolvskador. Men det beror på skicket på den individuella maskinen, en misskött 3,6 går också sönder... Det finns fler 3,6 motorer på marknaden så det blir både lättare att hitta och billigare att köpa en sådan. 3,6 har också ett lättare svänghjul vilket gör den lite ettrigare på lägre växlar... //Sniffer ___________________________ Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad |
|
|
Hade en 3,6l förut, men har förstått att 3,8l havereringar har mest berott på chipstrimningar. Kan inte förstå varför 3,8l skulle haverera oftare? Lägre liter effekt + i allmänhet en förbättrad version, eller? MVH Andreas -We can't stay here, this is bad country! |
|
| 3,8:an har väl högre litereffekt? | |
coach |
Ja, det har den |
|
Den har faktiskt högre liter effekt! Räknade fel tydligen, men det skiljer under 0.5hk/liter. Räkna inte med 3,6l, den är ju egentligen 3,53? MVH Andreas -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.