|
|
|
|---|---|
|
Har haft ett längre problem med vibrationer i bakvagnen på min BMW.Lämnade in henne på en BMW-verkstad och bad dom titta på bussningar o.dyl, det enda de hittade och bytte var några länkarmar där fram, helt fel ände av bilen... Sedan lämnade jag henne hos en annan bil doktor som kollade upp kardan-axlen+lager, axlen fick han balansera, men vibrationerna var kvar så då åkte han in och balanserade om mina bakdäck,som för övrigt var ny balanserade,och sen sa han att bilen var OK.Men inte när jag sätter mig i min pärla efter några dagar så vidrerar hon,fast inte lika mycket... Vad ska jag göra??? Allt ser bra ut där under så nu är det väl bara att byta fälgar.. | |
| det kan vara en fälg som är dålig, men det kan också vara ett däck som är paj. är det nya däck på den? | |
|
Tror precis som Ronny att det är en fälg eller ett däck , var nämligen ute för ett liknande problem själv i vintras. Be däckhandlaren att verkligen kolla fälgarna ordentligt. Jag hade en fälg som var LITE dålig och det räckte för att skapa enligt mitt tycke rejäla vibrationer. Hoppas det löser sig ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.