|
|
|
|---|---|
Cabrio |
Jag har ett problem, vid hastigheter över 100 km/h så skakar ratten riktigt ordentligt vid vänstersväng. jag vet inte riktigt vad det kan vara, en gissning skulle ju vara spindelleden, om så nu skulle vara fallet är det knepigt att byta & vad skulle det kunna kosta? Jag har även ett klonk som kommer vid acceleration & när jag bromsar. Det låter som ljudet kommer framifrån, nån som har nån aning om vad det är för fel så vore jag tacksam. Mvh Tobias (325 cab E36 93) |
kinnemar |
Hadde en 520 med samma problem och då berodde det på en kunbult i en bärarm (höger fram). Bytte bärarm (ca 800:- till 520i). Vet ej riktigt hur 3-serien ser ut men jag kan tänka mig liknande fel. lycka till! M3-ägare |
|
Jag vet inte om symptomen är de klassiska för en spindelled som är slut, men prisuppgift kan du få iaf =) Jag bytte spindelled vä fram på min e36 förra veckan, 585kr på auktoriserad BMW-verkstad, inkl. material och arbete. (Lindholms Bil i Umeå). //Koffe |
|
Cabrio |
Jag ringde till Bmw & frågade han trodde också det kunde vara kunbulten, det var tydligen ett vanligt problem, och det var inte så dyrt att fixa heller dom hade nyligen sänkt priset ca 250 kr/st + arbete billigare änn mekonomen. Så nu bär det av till verkstan. Och tack för svaren jag fick Mvh Tobias |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.