|
|
|
|---|---|
|
Hej Bettan har stått strömlös i ca 2 veckor.... stoppade in ett fräscht batteri och hon startade direkt...men!, av någon anledning så verkar Tempomaten + genomsnitts förbruking/räckvidds funktionerna ha upphört. Varför?...och hur kan man återställa detta?.... kan ju inte bara sluta att funka för att strömmen varit borta ett tag. Mvh Skalman | |
|
Jag hade min E38 stående över vintern med batteriet bortkopplat=strömlös i 5 månader, det var bara att koppla in och åka, allt funkade direkt...Ja okej då, alla minnen var ju tomma=nollade , som typ snittförbrukning, klocka, datum, snitthastighet, "limiten" och sånt. Men förbrukningen och snittfarten började räkna direkt och farthållaren funkade klanderfritt... Kolla i instruktionsboken om det inte går att göra "reboot" på dom funktionerna... Det finns ju en massa "skumma" kombinationer man kan trycka på knapparna för att göra vissa grejer, tex kalibrera om tripp, hastighet, snittförbrukning osv och sånt om du ändrat rullningsomkretsen på hjulen osv (kan dom inte men det finns säkert folk på forumet som kan dom) Sorry att jag inte kan hjälpa till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.