AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
571

Specifikationer (och hjälp) för org mont ljudanläggning? E39 Touring

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Har en E39 utan instruktionsbok till ljuanläggningen.

Har en CD växlare bak i skuffen vid Navin. (Orginalmonterad)
Det sitter två högtalare fram och två längst bak i taket.

Vad jag undrar är hur man gör för att få mera "tryck". Vilka högtalare skall jag byta till? Finns det ngn subbas som är diskret för placering i tex reservhjulsbaljan eller dyligt.
Behöver man ett slutsteg eller måste jag byta hela enheten fram?

Kom med råd och tips.

:)

"Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." - Homer Simpson
Då tycker jag att du tar en tur till Förenade bil och beställeren bok till navin för ca 150:- så har du många fina läs timmar framför dig...*S*

Mera dunk ?!? tja antingen orginal BMW Subwoofer eller en bra aktiv bas ( en uppsj av märken..)
Sen byta/uppgradera oginal högtalarna är ju också ett steg på vägen mot det perfekta ljuset

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljuuuudet"
Farbror Barbro, Nile City 105,6
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Jag är inte helt säker på konfigurationen i din bil, (de är en touring gissar jag), men de flesta E38/39 med TV/Nav har ett separat slutsteg i storleksordningen 4x18w. (sitter bakom CD-växlaren i vänster bakskärm på sedan modellerna). Jag förordar att du kopplar in ett extra slutsteg och en baslåda med 8-10" element. Utan några andra förändringar, så kommer du faktiskt få ett väldigt bra ljud för vardagsanvändning.

kolla:
Länk

och försök att avgöra om det ser ut så i din bil.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har du verkligen bara 2 högtalare fram o 2 i taket där bak?
Vet du vilken anläggning du har utöver CD-växlaren.

Du borde ha 4 högtalare där fram o 2 i taket där bak samt eventuellt 2 i dörrarna där bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.