|
|
|
|---|---|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Har en E39 utan instruktionsbok till ljuanläggningen. Har en CD växlare bak i skuffen vid Navin. (Orginalmonterad) Det sitter två högtalare fram och två längst bak i taket. Vad jag undrar är hur man gör för att få mera "tryck". Vilka högtalare skall jag byta till? Finns det ngn subbas som är diskret för placering i tex reservhjulsbaljan eller dyligt. Behöver man ett slutsteg eller måste jag byta hela enheten fram? Kom med råd och tips. :) "Min son, när du deltar i ett sportevenemang handlar det inte om att vinna eller förlora... det handlar om hur full du blir." - Homer Simpson |
|
Då tycker jag att du tar en tur till Förenade bil och beställeren bok till navin för ca 150:- så har du många fina läs timmar framför dig...*S* Mera dunk ?!? tja antingen orginal BMW Subwoofer eller en bra aktiv bas ( en uppsj av märken..) Sen byta/uppgradera oginal högtalarna är ju också ett steg på vägen mot det perfekta ljuset "Det finns inga genvägar till det perfekta ljuuuudet" Farbror Barbro, Nile City 105,6 |
|
|
Jag är inte helt säker på konfigurationen i din bil, (de är en touring gissar jag), men de flesta E38/39 med TV/Nav har ett separat slutsteg i storleksordningen 4x18w. (sitter bakom CD-växlaren i vänster bakskärm på sedan modellerna). Jag förordar att du kopplar in ett extra slutsteg och en baslåda med 8-10" element. Utan några andra förändringar, så kommer du faktiskt få ett väldigt bra ljud för vardagsanvändning. kolla: Länk och försök att avgöra om det ser ut så i din bil. |
|
|
Har du verkligen bara 2 högtalare fram o 2 i taket där bak? Vet du vilken anläggning du har utöver CD-växlaren. Du borde ha 4 högtalare där fram o 2 i taket där bak samt eventuellt 2 i dörrarna där bak. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.