|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bytt min 605sli mot en 730i manuell,måste säga att bara ha ägt den 2-dar så kan jag säga att alla ni hade helt rätt, Man skulle kunna säga att det är en riktig Dräpare,men den hackar i motorn i bland inte hela tiden , kanske var tredje gång jag är ute och kör,typ ett litet ryck bara.Har hällt i en flaska ejektorcleaner och kört några mil,men den hackade till i alla fall, kanske jag måste köra en 20-30 mil innan den verkar? Kan någon komma med andra tips om vad det kan vara.+ det klongkar i framvagnen så in i helv... när jag kör över små gupp.troligen gummibussningar i styr och länkarmar? | |
| Det finns små "stag" med kulleder i båda ändarna som sitter mellan krängningshämmaren och dämparen. Dessa brukar glappa och det låter så in i helv.... Byt till nya (inte särskilt dyrt) skulle gissa på ett par hundralappar styck (Byt båda!!!) | |
| Kolla först när var sist servad,att allting är utbytt,som skall.Framvagnen kan vara nån led,som glappar,det bara till,att kolla.Det ingen ny bil Du köpte?! | |
| Att den hackar till då & då kan ha något med tänddelar eller bränslesaker....när är den servad senast?...kan ju hjälpa med ny bräslefilter,kanske?? | |
|
Kommer rycket vid ungefär likadant gaspådrag? När jag hade ett liknande fel så var det lite kontaktrens som behövdes på "kolbanan" inuti mätaren...Sen var ryckningarna borta. En lämplig BMW v-stad kan kolla upp lm-mätaren i ett occilloskåp.. Fördelarlocket + rotorn är som sagt oxå ev. felområden i ditt fall.. Mvh Janne. |
|
|
Oppss....inuti LUFTMÄNGDSMÄTAREN menar jag såklart. Mvh Janne. |
|
|
Janne T:är det inte v8 i killens bil? v8:an har tänspolar, alltså ingen rotor eller fördelarlock. Jag tror på bränsletilförseln. Se över pump, filter. Men en tänspole ger ju också upp. Kan vara det... Meddela oss om du löser felet. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
V8 kom väl 93 så jag tog för givet att det handlade om M30..Iofs så finns det säkert några V8 som årsmodell 92 oxå. Har för mig att sign bernard "la in" en fråga på att ev köpa en M30 730i för någon dag sedan..Right? Mvh Janne. |
|
|
tobbz>>>Helt rätt av dig att "riva i" det var tydligen en V8 som det hela handlade om....Skäms lite nu :) Mvh Janne. |
|
|
Kolla också så att det inte "står" olja i tändstifts "hålen"... lätt till om ventilkåpans packning läcker lite.... sen kan det ju också bero på hur förra ägaren körde.... kanske den behöver "blåsas ur".... men som sagt, säg till när du hittat "spöket"... Peo |
|
|
ejektorcleaner i all ära men rekomenderat är att du tar bort spridarna och gör rent . efter att du bytt filter.. ejektorcleaner som det står på flaskorna inte alla då men Stp mfl. Börjar att verka efter 40-50 mil? frågan är om inte skiten du har i pumpen bara hamnar i filtret och skiten du hadde i filtret hamnar i spridarna Om det funkar.. jag vet inte men det är vad jag har konstaterat efter att man monterat ned bränsle systemet efter att man blandat i ejektorcleaner.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
Lillbjörken |
Börja med att byta bränslefilter å kolla även efter läckage. Å åk inte med lite soppa eftersom tanken är så stor då de resulterar i att pumpen suger luft å motorn rycker. Min 740 går illa så fort de är under 10,12 liter kvar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.