|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, gör det någon direkt skillnad om man sätter i ett sportluftfilter på en 520? Bilen är en E34 från 1996. Kan man på något "simpelt" vis få lite högre presstanda i en sådan bil? | |
cdabox |
det ger väl inte någon jätte skillnad, råare ljud och högst 5hk till. men om du chippar, byte avgas o filter så kanske du får 15-20hk till In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Svaret på rubriken är NEJ. Du kanske kan tappa effekt dock. om de inte avskärmas på rätt sätt osv. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Satte ett koniskt K&N i 535:an för ett tag sen. Råare ljud när man kommer upp i 3500 rpm, men slutar ganska snabbt igen tyvärr... När motorn är varm, så går den riktigt illa. I papperskorgen med det filtret!! Har ingen avskärmning, man jag sätter tillbaka originalboxen istället. Gick mycket bättre med den! Mitt tips: Skärma av ordentligt ifall du ska använda, eller köp ett insatsfilter till original-boxen istället. /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
cdabox |
eller köp det filter som mitt nick syftar på, du kommer inte bli missnöjd. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.