AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
398

estorilblå m5a

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Det fanns en tråd i det ämnet förut, men vi kom fram tll att de bilar måste var omlackade. Nu är det i alla fall första gången jag ser en sån. Länk

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Ah så vacker, har sett den här bilen i verkligheten faktiskt, den brukade åka i Trollhättan tillsammans med en orange M5 3,8.
Snyggt att den är original i övrigt och inte en massa stylingtjafs, men den skulle ha vita blinkers bak också...eller sätta tillbaka de oranga fram..

Istorilblå ? Intressant stavning....

//Sniffer

910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Hmmm... Finns väl inga reg-nummer som börjar på Z????

Nej det gör det inte, men regskylten är ju synlig på bilden...
chrille70
Hmmm.... Det luktar fuffens om det här...

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Nyreggade bilar borjar pa Z tror jag. Vi har val kommit dit efter att ha haft T ett tag.

Mr C
Z kommer inte att användas på några år till. Vi använder U nu (kommer efter T i alfabetet). Sedan kommer W, X, Y.

/T.P.
Länk
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Jag har sett andra bilar på Aftonbladet som har haft reg.nr. på Z-nånting, jag tror det är något som läggs in automatiskt om inte ägaren uppger reg. nr. Ringer man ägaren och pratar med han så borde han ju uppge korrekt reg.nr, annars är han ju "mindre begåvad". Dom flesta manipulerar ju sina nummerskyltar ändå i annonser, för att inte visa hela världen sin bils identitet.
Tror inte det behöver vara något fuffens...

Förbaskat läcker bil för övrigt, slurp!...

Fredrik
Dani
Ganska dumt att dömma ut annonsen som fuffens...när ni inte ens vet ngt..eller??
Dani:

När jag noterade den detaljen så hade jag inte en tanke på att det skulle börja spekuleras att det var något skumt med bilen.

Allt är säkert okej med bilen, att det ligger ett annat regnr är på texten kontra bilen är upp till var och en att avgöra om du är fuffens eller inte.

Omlackade? Visst fanns det väl Estorilblått som orig. kulör?

MVH
Andreas

-We can't stay here, this is bad country!
Estorilblå fanns väl inte 1993.

/T.P.
Länk
Dani
starre: syftade inte på ditt inlägg...;) Din notis var bra...men...vidare spekulationer kan förstöra ibland...istället för att hjälpa. Kan vara synd...för bilen kan vara i väldigt bra skick...ha en trevlig kväll...
Det kom Inga Estorilblå under 1993....

He de // Bengan

Länk

Killen som ägde bilen innan bilhandlaren var lackerare.
Han har plockat ner typ hela bilen och lackat om den.
Det är inget fuffens med den bilen! Har själ åkt i den för ca ett årsen. Han har även bänkat motorn som gav 333hk eller 337hk(om jag mins rätt) vilket måste betyda att motorn är ok iallafall.

Att det jämt ska snackas skit om bilar som igen varken sett eller vet något om!
Skärp er!
/Lidberg
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.