|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har ett par frågor. Det sitter org bandare i bilen och undra om man kan köpa en org enkel cd eller cd växlar, och bara plugg and play? Det är ett harman kardon ljudsystem iden. Var sitter slutsteget? Är det vanos system ibilen? Som min gode far sa till mig. Jag har hört, att de gör bilar nu för tiden, som spinner loss på torr asvlat. | |
|
Hej du behöver bara en adapter som finns färdiga att köpa mellan bmwkontakten och stereon. sen är det bara att pula in skiten och spela .. mvh Frippan..... |
|
|
... och vanos finns inte, finns väl inte på någon V8, eller? (ute på osäker mark här) Hmm, är H/K systemet original? Har inte hört talas om H/K förrän på de senare årsmodellerna, men ok. De vanliga installationerna (jag har 8 högtalare, Nokia) har inga separata förstärkare, så det är kanske inte helt omöjligt att du inte heller har några sådana. Det är ju lite problem med utrymme på B8:orna i och med att det alltsom oftast sitter extra bensintank (totalt 90 liter) i bak samt att spolarvätskan sitter i bagageutrymmet där man annars kan placera förstärkare... Annars är det som Frippan säger, köp en ISO kontakt så är det bara att plugga i stereon. (Sedan hoppas jag att det kommer bilder på din bil och lite mer information om det :o) Har du de extra alpina-givarna, mätarna? Stripad eller inte?) Mvh Marcus /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
P.S Läste ditt inlägg igen, du skrev "org enkel cd eller cd växlar". Om du använder orginalspelare så är det bara att plugga i den kontakten som finns. Den passar rakt in i stereon. I alla fall har det varit så med alla orginal stereos som jag har monterat ut ur BMW under mina dagar... D.S |
|
| TJ B8: Har du HiFi-systemet behöver du en speciell adapter då förstärkaren drivs med lågnivå och har delningsfilter för högtalarna. Dessa adaptrar kostar ca 1200:-, bl.a. Dietz tillverkar sådana. | |
| Jodå vanos finns på 4,4L V8 i tex E39...vet dock inte exakt årtal när den kom.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.