AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
631

Vibrationer E28

An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Jag är garanterat inte den ende som har fått problem med vibrationer i framvagnen som går upp i ratten men om någon kunde ge ett bra tips på vad den vanligaste orsaken till detta är så vore det bra. Det är i och för sig inte uteslutet att det kan vara däckens balansering eftersom den med vinterdäck håller sig helt lugn. Kanske kan däckfirman ha gjort en dålig balansering på 16 tums sommardäcken. Eller också känner man inte vibrationerna (för de är inte speciellt kraftiga) med den högre profilen på vinterdäcken. Jag vet inte men några tips kan aldrig vara fel.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Låter som att det är ett taskigt balanseringsjobb gjort eller att du tappat nån balanseringsvikt...
Eftersom den går bra med vinterdäcken...

//Cosmos
Söker 520 eller 528 E28!!!
Hej!

Har du läst mina inlägg Anders? Har ruskiga problem med obalans på min 540. Kolla efter mitt användarnamn så hittar du enkelt.

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
BMW-Yoda
Hade samma probs med polarens 520-86 bytte alla bussningar och leder, felet kvarstod. Visade sig vara en fälg som var något deformerad (ej synligt). Det skumma var att felet kom i takt med att däcken slets.

BMW-Yoda
ca
14
carle29
735 -92
318it -90
Hej Anders! Min 528:a håller på och krånglar med kraftiga vibbar i styrningen börjar vid sjuttio och avtar först över 80. Innan hade jag sänkfjädrar på då skakade den från 70-90, så det var en liten förbättring efter att jag bytte tillbaka. Jag har nya sachs gasdämpare, bytt främre länkarm, nya däck fram gjort hjulinställning och balansering men INGET hjälper. Har nu läst här att det kan vara casterstagen? eller ev hjullagren, och eller sneda fälgar vilket däckverkstaden sa att det inte var.
Jag får leta vidare, hoppas att du ( ni ) får ordning på era problem.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.