|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med slitna stötdämpare på min 525:a och jag tänkte byta både stötdämpare och fjädrar samtidigt för bästa resultat. Har någon av er några erfarenheter av de väghållningssatser som Bildelsimporten säljer? De är ganska billiga(6000:-) men är de bra?? | |
|
du får ju vad du betalar för ett bilstein paket kostar 17000kr med porto och fjädrar det där kostar ju bara 6000kr men jag vet inte nog kan det vara bra saker än då men som sakt du får vad du betalar säkert icq:137785585 Team turbo addicts |
|
Dahlberg |
Jag har Weitecs väghållningssats på min 525: och tycker att det fungerar väldigt bra. Visst lär ett Bilsteinkit för 17 000:- vara bättre men jag tror inte att det är 11 000:- bättre!! |
| Jag monterade en Weitec väghållningssats på min E30 325i Touring för tre år sedan och jag tyckte nog att den var litet väl mjuk i fjädringen även efter det. Hade förväntat mig litet mer "strykjärn". Men jag har ju å andra sidan inte så mycket att jämföra med... | |
|
Ett bilsteinkit kostar 8000kr , så stor skillnad är det ju inte. Kör med weitec fjädrar på sjuan och är kanonnöjd. Dämparna kan jag inte uttala mig om , men det är säkert bra grejor. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Tjena, jag hae åkt med Weitec i 2 år nu på min M535-86 som jag använder flitigt på BMW´s banträffar. Har uppdaterat med M5 E28 krängningshämmare också. Dämpare och fjädrar verkar hålla hög kvlitet. Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
|
Tack för alla åsikter och erfarenheter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.