|
|
|
|---|---|
|
Hej! En kompis till mig kör en E34 525 -89. Helt plötsligt la elhissar, centrallås & vindrutetorkare av. Efter tips från BMW skaffade han en ny "elektronikbox" & allt funkade igen, ett tag... Helt plötsligt slutade samma saker att funka igen. Nu till min fråga: Skall han köpa ny box igen? Eller är det något annat som är trasigt, som "bränner" elektronikboxen, eller har han bara haft otur? Någon annan med liknande erfarenheter? Eller någon som vill donera honom en ny elektronikbox? =) Henrik"M" | |
| Det låter som ett jordfel någonstans. Kolla upp alla jordningspunkter och jordflätor, bl.a. så finns det på motorfästena. Kolla även hur det ser ut under baksätet. Kolla alla säkringar och relän. | |
|
ok, men kan dålig jordning leda till att elektronikboxen lägger av? Finns det något lätt sätt att kolla om boxen är hel, eller om det är något annat som strular? Henrik"M" |
|
|
Hej Jag har haft samma skit med min 518, å felet enkelt men svårt att hitta å upptäcka utan tips. Det sitter en säkring efter batteriet, i en liten svart "box", den är som ett "plåtbläck", ser antagligen hel ut, men ta bort muttrarna så ser du förhoppningsvis att den är av. Den är på jäkla massa Ampere, men jag bryggade med en 60A vanlig säkring å d funkar bra. Hör av dig om hur d går. MVH Ronny. BMW Såklart |
|
| var jag som tipsade RonnyL... är 85 amperes säkring. kostar 4 spänn hoss BMW. Söm sagt: lossa bultarna annars ser du inte att säkringen är paj.. En av de billigaste renoveringarna som finns=) mats | |
|
Japp, Å gud va gla jag vart när lång tids letande fick till det med din hjälp. Som jag tycker så det här forumet en del av härligheten med att ha en BMW. Punkt. BMW Såklart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.