AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
503

Jordfel???

Mi
123
Midas
330i -05
Har ett mysko fel när jag startar så lyser bremslischt i checkcontrol detta avhjälps med att man trycker på bromsen så försvinner det? jordfel...

har också problem med att slitagevarnaren för bromsarna lyser hela tiden sitter backar utan kontakter på, jag var av den upp fattningen att när backarna nötts upp så blir det kontakt...men utan kontakter borde ju resistansen vara oändlig så då skulle den väl inte lysa...

nån som har någon ide?
He
46
Henq
320iM - 89
hej midas.
Ang. att bremslischt blinkar är för att man ska göra
bromstest, så man ser att allt funkar innan man åker,
har du en bugg så fortsätter det att blinka..

Mi
123
Midas
330i -05
ok men den lyser istllet för att blinka iofs så blinkar ju checkcontrol i instrument panelen så det är nog sant antar att det inte har något att göra med mitt slitage varnar problem då =)
Mi
123
Midas
330i -05
sorry Henq glömde att tillfoga tack!!!
man blev ju faktiskt lite klokare
trodde att det var något sånt men det uppkomm inte förräns jag nollade service indikatorn så jag trodde att det var nåt knas...
He
46
Henq
320iM - 89
hej midas.
kul att du blev klokare.Jag menade förståss att check på instrumentpanelen blinkar och lampan i taket lyser konstant.
Hare bra....

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Det är så att en slitagevarnare är inget annat än en sladd som slits av när beläggena börjar bli tunna. Alltså: ingen kontakt=lampan lyser. Kontakt=lampan är släckt.

Det är alltså som det ska på din bil. Lampan skall lysa om du inte har några varnare.
Mi
123
Midas
330i -05
Tack! Då fattar jag det borde räcka med att bygla kontakterna då?

Ja det räcker att byta kontakten om den är sliten!!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.