AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.146

BMW i Skellefteå?

chrille70
När jag slog upp Västerbottens-Kuriren i morse hittade jag ett konkursanbud på Curt Thylin Bil Eftr AB, BMW-handlarn i Skellefteå. Tråkigt att det är slut med dem, ett sånt gammalt och anrikt bilföretag. Nån som vet varför de konkat?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ekonomin kanske inte har varit den bästa, kanske inte tillräckliga vinster. Synd faktiskt, har varit där och provkört en 750iL och det var väldigt trevligt bemötande från deras sida.

//Schnitzer
chrille70
De sålde ju tidigare även Rover & Peugeot men sedan de la av med det kanske inte gick att komma upp några större volymer och klara ekonomin med enbart BMW-försäljningen?

ho
432
hombre
750iA 1991
Jag flyttade :)
Nää skojar bara, lämnade 48000 på verkstaden där innan jag flyttade söderut :)

Visa användare
26
krejsy
318iS Coupe -93
Borde det inte komma nån ny återförsäljare av BMW här i stan snart...?

Jörgen
stefannorr
He He bara köra till Luleå : )
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Reservdelar och verkstan är ju fortfarande öppna, men försäljningen är nedlagd åtminstone fram till september, tror inte att dom ska lägga ner det för gott utan försöker lösa det på något sätt, hoppas jag iallafall.

Visa användare
167
400 Nm
118d M-sport -10 Såld
320xd -11
3.0s -77

bmwcs #2040
jag frågade när jag var på bmw i umeå ( lindholms bil ) om thylins hade konkat .
ja sa killen på bmw .
och så började han att beräta att det var hårda krav på att sälja bilar ( bmw s i allafall ) . tydligen så alla nya bilar som står i butiken måste bilfirman sälja .( dom kan inte låna hem bilar bara för visning ) . så ska butiken ha hema en massa bilar så blir det fort ganska dyrt ......... mv lasse
chrille70
Såg just att Burlin Motor (Toyota) blir ny BMW-återförsäljare i Ske-å enligt bmw.se/af. Bara så ni vet...

MVH Chrille
Visa användare
26
krejsy
318iS Coupe -93
Härligt att höra!

Jörgen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.