|
|
|
|---|---|
| Dålig lukt i bilen... Hur får man bort det!! Har en blanding mellan rök och gamal wunderbaum. Har testat med ättika men nu luktar det ättika istället. Hur neutraliserar man? | |
|
Callaway: Har samma problem som du. Har inhandlat en "ny" bil för en vecka sen och förra ägaren (puckot) har rökt i bilen. Va borta på Mr.Cap och de skulle ha 2500kr + moms för att neutralisera lukten genom bla. kemtvätta taket. Mycket pengar... Men det han rekomenderade först va att man själv kunne prova att skura skinnet noga (om du nu har skinn) med tvål och vatten och sen smörja in det med skinnbehandlingen som vanligt. Nästan all lukt satt i porerna på skinnet sa han... Mvh Jimmy |
|
|
Prova att sätta ett fat med ättika i bilen över natten. Gammalt trick för att ta bort rökdoft efter fester i lägenheten. Har prövat i bil med hyfsat resultat. Kaffe bönor säger någon. ABSOLUT INTE WUNDERBAUM den lukten är jättesvår att få bort. Men att tvätta klädseln och sen plundra flickvännens badrumsskåp på hudkräm men ljuv doft och smörja in efteråt. LDB Milk rekomenderas billigare än spec medlen. Tobbe |Oo=00=oO| |
|
|
aktivt kol brukar funka... bara att lägga under ett säte... och ta en tvätt av mattor och lite sånt... Länk |
|
BmwMutte |
Jag körde en klädseltvätt på min brors audi igår pga. räkspad som runnit ut och legat över helgen.. luktade satan.. Tror att det räckte.. annars blir det en ozon behandling... Pris på Klädseltvätt på rekondfirma c.a:800:- Pris ozon behandling: c.a:400:- |
|
BmwMutte: Var i sverige fick du de priserna? Vad ingår i ozon behandlingen? Fungerar det? Mvh Jimmy |
|
| testa med fläktar. | |
BmwMutte |
Jimmyboy: i Östersund... ja det funkar.. det är 2st elektriska stavar i en liten låda som drar ut sig lukten.. det ska tydligen vara väldigt effektivt.. har inte testat det än..ska vänta tills audin torkat helt invändigt o sen kolla så all lukt är borta.annars blir det en ozon behandling. |
| var får man ta i aktivt kol?? | |
BmwMutte |
kolla på typ Hobby Boden el lik. |
sugen |
Hej! Kom faktiskt hem med en 728 -99 från Tyskland idag som var väl inrökt. Köpte Autoglym Interiörtvätt på Micro för ca 100kr och skrubbade hela bilen invändigt. Runt takluckan var det riktigt äckligt men det var bara att spruta på "tyget" och gnugga försiktigt, resultatet blev riktigt bra. Har även tvättat lädret med medlet, skall dock efterbehandlas med lite lädervård. Snodde dessutom lite ättika av tjejen och ställde i en glasskål på golvet, återstår att se resultatet imorgon. Prova gärna autoglyms medel, nästan all lukt försvann! |
| Finns bara en lösning MR CAP !! | |
|
Jag har provat ALLT på min 320 touring som var inrökt Ättika funkar inte det luktar ättika i bilen i ca en vecka provade även Yocko air det funkade inte det heller så det var bara att bita i det sura äpplet och Åka till Mr cap dom kemtvättade och Foggade inredningen,och nu är lukten borta |
|
| prova freebeser funkade bra när kat:en bran upp i mazdan . det stank brand i bilen . finns att köpa i vilken mat affär som helst | |
| Jimmyboy! Ozon behandling? Jag tror att det heter ion behandling.Det är en special apparat det tar ca.24 timmar.Öppnar ena sidorutan,sätter på nån slags tält.Den omvandlar på någ. sätt molekularna.Det svaret fick jag i alla fall.Det fungerar,tar bort alla slags stanks. | |
|
Körde Auto-Glym (precis som sugen) i min E24:a, den var hyggligt inrökt under de senaste 20 åren, men resultatet blev kanon! Auto-Glyms interiörtvätt är en enzymlösning som heter duga, på med det, en mjuk, blöt, borste för att arbeta in det och sedan "trycka ur" med en ren trasa som man doppar och efterhand sköljer ur i en bunke med varmt vatten. Jag lovar att du kan se vart skiten tar vägen... :) :) vattnet i bunken behöver bytas OFTA, då det förmodligen skulle klassas som miljöfarligt avfall om någon undersökte det. Folk som röker i bilen, borde få glass på ryggen när de solar på Kanarieöarna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.