AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
750

Barn och BMW!

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Hej! vill bara berätta att min dotter ca 1,5 år är vansinnigt förtjust i vår 530 touring. Främsta orskerna är förmodligen inte v8:an eller så utan takluckan... Den SKA vara öppen, oavsett väder, då är det en liten tjej som är helnöjd. Om pappa har den dåliga smaken att hålla dubbelluckan stängt påpekas detta snarast med att växelvis peka på knappen och luckan för att spricka upp i ett brett leende når öppning påbörjas...

Man ska böja i tid vad krokigt ska bli - en ny generation BMW fanatiker ska skapas. Hon har börjat med en el-jeep nu men tyvärr av fel märke får väl åka och köpa en liten Z3:a eller nåt.

Nån ananan som har nåt roligt barn/BMW -minne, eller har roliga bmw-prylar för juniorer?
hej hopp..
PE
630
PESK
740iA e32
Jag har två grabbar, 9 o 11år, som bara tycker att 740:n
e så cool....dom leker gärna med all lyx under färd samtidigt
som dom komenterar andra bilar, om deras utrustning och
prestanda. Jag tillhör dom som kör med insidan av huvudet
och hjärtat (detta efter en mycket kraftig singelsmäll för 13-år
sedan) så jag använder kraften och hasigheten efter mycke
övervägande. Men i veckan som gick var vi och tankade,
jag o grabbarna, och när jag skulle köra där i från, var det
helt tomt på bilar (en obemanad mack)så jag rullade iväg,
och sen utan förvarning klappade jag pedalen i botten och
lät dom ca.300hk yla fritt samtidigt som jag ställde bilen i
en kontrollerad sladd, med rykande och tjutande däck....
sen tittar jag på mina grabbar och hör: SHIT...VAA COOLT..
HAR VI SÅÅÅ SNABB BIL??!!! samtidigt som ansiktena är utformade som fågelholkar ...och som innan säger dom
nu att det finns bilar och BMW....
detta bara som ett litet inlägg om vad barnen tycker...
Peo och Grabbarna
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Har kompisar som är som förvuxna barn, har svårt att hålla fingrarna ifrån elstolarna i mer än 2 minuter... Mina syskon, 14 och 16 år gamla, är inte så imponerade av 730:n förutom ljudet i högtalarna. Men de älskade motorljudet i 528:an med 3" system. Lite OT, men har en kusin som är 6 år gammal. Jag lovade honom en gång att vi skulle köra en runda med Camaron. Så en dag när han var hemma hos oss, så körde vi en runda. Jag körde in på mindre asfaltsväg och stannade. Så sa jag "Andreas, hoppa bak i bakstätet och titta bak". Så gjorde vi en burn, burnade ganska länge. Han hoppade ut ur bilen och stod och tittade, sen släppte jag bromsen och ritade 10-15 meter. Sen när jag backade tillbaks stod han med världens smile. Vi körde hem igen. När vi kom hem, så stod hans mamma, min moster, på gården och han hänger ut genom fönstret och skriker "Mamma, vi gjorde en burn-out".
Roligt sa att se glädjen hos ett barn efter en sådan sak, eller allmänt när de kommenterar en bil eller dess prestation.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Scheckheft
Hej, kul tråd. Ägde en 530 touring för två sen och visst var det så att grabben ville att takluckorna skulle öppnas så fort man satt sig i bilen. Min sambo muttrade nåt om "svinkallt" när vi åkte "open air" i april :)). Det som uppskattas mest i den "nya" bilen är att man kan styra TV:n från baksätet + sitsvärme bak. Mycket att leka. Sedan kläckte jag den fantastiska? idéen att köpa en DVD spelare + skärm för passagerarna bak. Jag kan säga att hela hans klass nu väntar på att åka BMW... .

Mvh
Scheckheft

Länk
En kompis dotter är drygt 2½ år och kan ALLA bilmärken.
Då pratar vi inte bara standard bilar som de ser ut när man köper de av bilhandlare utan hårt stylade bilar utan spår av märken och emblem på!
Hon har iofs varit med på bilmässor/träffar sedan hon var nyfödd.

/Wille
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag köpte en Z3 M coupe i januari och har låtit den stå avställd i garage till fram för ett par veckor sedan. Då kom den obligatoriska demonstrationen för släkt och vänner. Jag började med min svåger som är mycket bilintresserad, han blev lyrisk. Sen ville dottern åka med (5 år och totalt ointresserad av bilar), henne fick vi släpa ut skrikande och gråtande, hon ville åka mer. Nu var det sonens tur (snart 10år och borde fatta lite bättre). Vi rullar ifäg och vid lämpligt tillfälle stampar jag till på gaspedalen och det bär iväg av bara.... Varav man får komentaren "varför kör du så fort?", när turen sen är över blev han mycket missnöjd, han trode att vi skulle åka någonstans. Ja ja, gissa vem som ställt sig på tur på nytt, jo dottern. Nu ville dock mamman åka så de fick knö in sig båda två.
Summa sumarum kan jag konstatera att Mannen i huset var lyrisk, mor och dotter ville inte kliva ur bilen medan sonen forfarande var sur för att vi inte åkte iväg någonstans (utflykt).

Sen har jag en till när ni ändå nämner taklucka. Som liten älskade jag att stå med varsin fot på framsätena och med huvudet upp genom takluckan. (Minns inte om det var pappas BMW 1500 eller 2000). Hur som helst var det det bästa jag visst till jag krockade med en hummla, mitt i pannbenet. Hade blåmärke säkert flera veckor efter. (Dett kunde man inte göra i högre farter utan när man kör långsamt, dock blev det en ordentlig smäll).

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Min yngsta grabb, nu 18 år, satt får många många år sedan och bläddrade i en av mina BMW tidningar. Plötsligt kom han springande och visade en 3 serie touring, sa på sitt då ej fullt utvecklade tal att då han blev stor skulle han ha en "bmwtouring".
Jag förklarade att den bilen kostade mycket pengar men se det var inga problem för honom han skulle hjälpa till och köpa bilen.
Han erbjörd sig stolt att själv inhandla växelknoppen och resten kunde ju pappa hjälpa till med.
Han är nu som sagt 18 år och står inför sitt körkort och första bilköp.... vi får väl se hur det blir.

Ps det blir säkert en BMW, dock ej ngn touring Ds

Vänligen Tommy ( stolt pappa )

NoFear
M_Razani
Jag antar att jag kan klassas som "barn" och jag kan lätt säga att jag Älskar bmw det finns ingen bil i premium klassen som slå bmw i mina ögon.

Om det är den bästa bilen kan diskutera, men det finns inget märke som fångat mitt hjärta på samma sätt som Bayerich Motoren Werke har.

//Flashy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.