|
|
|
|---|---|
|
Jag har med högtryck spolat bort :( lite (eller ganska mycket) utav aluminium lagret som sitter på fälgen. Så jag undrar om man kan med alufärg rätta till det , har aldrig gjort det tidigare. Vill fixa det själv ,vill inte lämna in fälgen. Skadan är ungefär 2cm kvadrat. ...::Kristijan::... | |
|
Det är inte klarlacken som släppt?? __ Länk |
|
|
hela alulagret helt o hållet är borta .......tyvär :( . ...::Kristijan::... |
|
|
Jo men om det är en grop så kan du nog inte fixa själv. Åk till en gummiverkstad med fälgen. Då berättar dom säkert för dig hur du ska/kan göra. Bmw M-Power |
|
|
mina fälgar e rejält kantstötta,, så både klarlack o allt annat släppt,, hur kan man fixa till det? jag har blank alu bana,, blir inte det mattare typ om de måste lacka om fälgen?? |
|
|
Men asså aluminium kan man polera upp så det ser ut som crome. Bmw M-Power |
|
|
Men om det är klarlacken som har ramlat av ? Vilken färg skam man ta så att det blir likadan nyans......silverspray? Alufärg? ....Dom säger att det är svårt med alufärg för att man måste ju pensla dit den.......... ...::Kristijan::... |
|
|
kan ingen hjälpa mig o michalo? ...::Kristijan::... |
|
|
Det är ganska knivigt för det går inte att måla med bra resultat men om du åker till någon som kan sätta upp din fälg i en svarv så kan du kanske antingen slipa eller svarva till din kant (förutsättning att det inte har gått stora bitar ur dom) |
|
| hos mig har det gått rätt stora bitar,, ja e helt förstörd... skitfina 18" aez split fälgar... | |
|
Alltså det är lacken som har släpt......Så man behöver inte svarva nåt......Jag undrar hur man kan själv lacka om dom områdena som är skadade (så klart efter att man har putsat till)......Med vilken lack ? Så att det blir samma nyans? ...::Kristijan::... |
|
|
om dom bara behövs målas om är det lätt och göra det själv men sen om det har låsnat en massa bittar är en svåra historia .. då blir du nog tvugen och lämna in =/ på mina fälgar så hade färgen låsnat så det såg för jävligt ut helt enkelt och jag var inte brädd och betala hur mycket som helst för och lämna in dom och lacka om dom .. då köper jag häldre nya fälgar...men det var i mitt fall.. köpte färgen på mekonomen sen nån här sa att jag skulle göra så plus klaralacken ... fälgfärg och färgklarlack .. jag vart jävligt nöjd med mitt resultat det var ingen skillnad alls i nyans på mina iaf .. gå in och titta i galleriet .. Fast verkligheter säger ju mer en bild =) MVh Teres |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.