|
|
|
|---|---|
|
hej. jag ska köpa en bil av min lärare. det är en bmw 318 -85:a (Jag kan knappt något om motorer bara så ni vet så ursäkta mina förklaringar på grejer :) !!) Nu är det så att bilen inte startar. blir ingen gnista i tändstiftet. han hade satt in någon sak från en 518, trodde nämlingen det skulle funka lika bra men den saken gjorde så att något gick på andra hållet och motorn spikade o hade sig. på fredag skulle han lämmna den på service för att han redan testat byta massa saker överallt men inget hjälpte. sen är han inte så kunnig på en elektriska biten. Nu undrar jag bara om ni vet vad det kan vara på ett ungefär. isf hade man kunnat testa pilla lite till på torsdag. har man tur så får man själv igång den o så slipper man slänga onödiga pengar på service. här kan ni se en bild på motorn. det som är inringat har han redan bytt. Länk //Daniel | |
|
Det som är inringat är fr. vänster: 1 tändspole, 2 fördelarlock och 3 vet ej. Tändspolen har inget med det hela att göra, däremot så måste man vara säker på att montera kablarna från fördelarlocket till rätt stift annars tänder bilen vid fel tillfälle, men har du ingen gnista alls så kolla så inte rotorn innanför locket är lös eller skadad. Är du säker på att tändspolen är hel? |
|
| Nr borde vara "tändmodulen"... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.