|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. Har noterat att fläktbladen på elfläkten framför kondensorn har helt släppt från motorn. Motorn går men bladen står stilla till följd av att ac:n inte fungerar tillfredställande. Undrar nu om någon bytt en sådan (verkar besvärligt?). Tar man hållet via vattenkylaren eller måste man riva väck hela stötfångaren fram?? Börjar ju bli sommar nu !!! | |
|
Jag lämnade in min E39 för byte av kondensorfläken förra veckan. Stötfångaren fram måste tas bort för att komma åt, men det är tydligen inget större jobb. BMW tog 1500:- för jobbet att byta fläkten, inte så blodigt tycker jag. Själva fläkten kostar 2500:- (BMW Orginal). Dessutom vad jag tvungen att fylla kylmedel på AC:n. Om fläken inte fungerar är det risk att det blir så högt tryck i AC att gas går ut genom en övertrycksventil. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Riva bort stötfångaren är inte så bökigt, några få skruvar och lite platsklips och sedan ljusen. Fläkten kanske är reparabel när du får bort den och inte behöver byta. Se min dagbok 2003-04-24 några bilder finns där. Länk ///MVH Hasso Länk |
| Tackar för tipsen ska ge mig på detta under morgondagen tror jag! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kolla av din hetmejl:)) ///MVH Hasso Länk |
| Sådär ja. Nu va det fixat, var ju inte alls besvärligt o ta väck stötfångaren. Fläkten gick faktiskt att laga. Borrade ett hål i mitten på axeln o gängade o drog i en bult med en bricka o lite låsvätska. Fungerar utmärkt nu!! Tack för bilderna Hasso! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.