|
|
|
|---|---|
|
de e ens sån jävla massa snack om prövotiden, va e de som gäller under prövotiden? blir man av me körkortet även om man inte har kört 31 km/h över hastighetsbegränsningen? blir man av me kortet även om de inte e en fortkörning (så länge de inte e vorslöshet i trafik)? mvh en "man" som snart har ´"lappen", erik O==00==O 02 rullar fetast | |
| de är samma regler som gäller under prövotiden som tiden efter den,skillnden är att du blir av me lappen å måste göra om allt igen(teori å uppkörning) när man igentligen skulle få indraget körkort när man ej har prövotid...hoppas du fatta va ja mena,va kanske en lite luddig förklaring | |
Matsson |
hur länge pågår den då? |
ant |
Två (2) år om jag inte missminer mig. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
2 år. Gör man sig skyldig till en trafikförseelse resulterande i indragning av körkortet under denna tid får man vackert göra om hela proceduren igen. /D |
|
| Det har i många år cirkulerat rykten om att prövotiden ska förlängas. Finns det någon som kan bekräfta eller dementera detta? | |
|
Aldrig hört talas om detta. Men ring VV. /D |
|
|
Hej! Visst har det varit mycket snack fram och tillbaks. Men nu är det lugnt för min del, blev av med prövotiden i fredags (den 25:e). =)) Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| gör som jag ring å kolla med polisen .... vad som gäller det gjorde jag... det var enn massa snack hit å dit.. hela tiden så jag ringde å fråga vad man kunde göra å inte göra osv, straff, osv,, domställer gärna upp å berättar. plus att lite inrte på dina vänner överhuvudtaget.,, dom vet nog inte vad de pratar om för det håller ju inte att säga til polisen att minkompis a att det var så här när d har facit i handen,, då e du torsk!!!. ring polisen. | |
|
De här angående att de snackas om att prövotiden ska förlängas,de är bara skitsnack!! Tog körkort för ett tag sen (3 mån) å innan de så sa en polare att prövotiden skulle förlängas till 5 år from 1 Januari 2003 så ja ringde vv å kolla,dom sa bara "va har du fått de ifrån?" Så den är fortfarande 2 år å kommer nog va de ett bra tag till... |
|
|
Bara att titta på körkortet, står på baksidan längst ner... Står t.ex: 100.(20040501) Om prövotiden går ut 1/5 2004! //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
Espen |
Teorin gäller alltid ett (1) år... Blir du av med kk inom det året så behöver du endast avlägga förarprov (uppkörning) -Eppe- Born2XLR8 |
|
Räknas prövotiden från första eller sista körkortet? Hade B tre dagar efter 18-årsdagen, men CE är utfärdat ett halvår efter. Ingen större betydelse nu, men kan vara kul att veta. |
|
|
Räknas prövotiden från första eller sista körkortet? Hade B tre dagar efter 18-årsdagen, men CE är utfärdat ett halvår efter. Ingen större betydelse nu, men kan vara kul att veta. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
prövotiden räknas från det första kortet Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Perfa, då har man lärt sig nåt nytt. Tackåbock :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Att prövotiden skall förlängas är en skröna som hängt med i flera år. Har aldrig hört att det ligger någon sanning i det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.