AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
610

frågor om prövotiden

Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
de e ens sån jävla massa snack om prövotiden,

va e de som gäller under prövotiden?

blir man av me körkortet även om man inte har kört 31 km/h över hastighetsbegränsningen?

blir man av me kortet även om de inte e en fortkörning (så länge de inte e vorslöshet i trafik)?

mvh en "man" som snart har ´"lappen", erik

O==00==O

02 rullar fetast
de är samma regler som gäller under prövotiden som tiden efter den,skillnden är att du blir av me lappen å måste göra om allt igen(teori å uppkörning) när man igentligen skulle få indraget körkort när man ej har prövotid...hoppas du fatta va ja mena,va kanske en lite luddig förklaring
Matsson
hur länge pågår den då?
ant
Två (2) år om jag inte missminer mig.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
2 år. Gör man sig skyldig till en trafikförseelse resulterande i indragning av körkortet under denna tid får man vackert göra om hela proceduren igen.

/D

Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
Det har i många år cirkulerat rykten om att prövotiden ska förlängas. Finns det någon som kan bekräfta eller dementera detta?
Aldrig hört talas om detta. Men ring VV.

/D

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Visst har det varit mycket snack fram och tillbaks.
Men nu är det lugnt för min del, blev av med prövotiden i fredags (den 25:e). =))

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
gör som jag ring å kolla med polisen .... vad som gäller det gjorde jag... det var enn massa snack hit å dit.. hela tiden så jag ringde å fråga vad man kunde göra å inte göra osv, straff, osv,, domställer gärna upp å berättar. plus att lite inrte på dina vänner överhuvudtaget.,, dom vet nog inte vad de pratar om för det håller ju inte att säga til polisen att minkompis a att det var så här när d har facit i handen,, då e du torsk!!!. ring polisen.
De här angående att de snackas om att prövotiden ska förlängas,de är bara skitsnack!!
Tog körkort för ett tag sen (3 mån) å innan de så sa en polare att prövotiden skulle förlängas till 5 år from 1 Januari 2003 så ja ringde vv å kolla,dom sa bara "va har du fått de ifrån?"
Så den är fortfarande 2 år å kommer nog va de ett bra tag till...
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Bara att titta på körkortet, står på baksidan längst ner...
Står t.ex: 100.(20040501) Om prövotiden går ut 1/5 2004!

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Espen
Teorin gäller alltid ett (1) år... Blir du av med kk inom det året så behöver du endast avlägga förarprov (uppkörning)

-Eppe-
Born2XLR8
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Räknas prövotiden från första eller sista körkortet?
Hade B tre dagar efter 18-årsdagen, men CE är utfärdat ett halvår efter. Ingen större betydelse nu, men kan vara kul att veta.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Räknas prövotiden från första eller sista körkortet?
Hade B tre dagar efter 18-årsdagen, men CE är utfärdat ett halvår efter. Ingen större betydelse nu, men kan vara kul att veta.

Sex på alla fyra, roligast så!
prövotiden räknas från det första kortet

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Perfa, då har man lärt sig nåt nytt.

Tackåbock :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Att prövotiden skall förlängas är en skröna som hängt med i flera år. Har aldrig hört att det ligger någon sanning i det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.