|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Har fram tills nu fått 10 % rabatt hos BMW (Avesta) på reservdelar eftersom jag är medlem i BMW Club Schweden. Men idag när jag var dit och köpte på mig ännu mera delar (storkund) så sa de att rabatten är borttagen. De sa att denna rabatt varit frivillig, och de ger ingen rabatt länge. Några andra som har erfarenhet av dessa rabatter? Lite tråkigt att bli av den nu när man just har påbörjat storinhandlandet, dvs en bra bit över 10.000:-... /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Det är precis som dom säger. Rabatten är frivillig. "Bara" att åka till grankommun och köpa prylarna... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Be dom dra, snicket värre! Jag handlar alla mina std delar eller just dom delarna bmw kan tillhanda hålla, genom paulsonsbil i hbg och har ALLTID fått trevligt bemötande och klubb rabatten. Men precis som du skriver är rabatten frivillig och det är upp till var återförsäljare om man vill ge den! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
I Örebro är det bara 5% det är upp till varje återförsäljare en del har tom 10% som sagt. ///MVH Hasso Länk |
|
Bäst är väl Förenade bil i Malmö som har 10% på både service och reservdelar. Här i Linköping varierar det mellan 5 och 10% på delar. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Kan bara hålla med som Kristian skriver 10% både på delar och service hos Förenade gör att medlemskapet batalar sig självt rätt snabbt, typ en Insp I:a går på 6kSEK så då tjänar man 600 spänn, vilket ju är vinst varje gång (eller tänker jag fel nu) :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.