|
|
|
|---|---|
|
Om jag skulle skrivit försäkringen på mig själv så skulla jag få pynta upp med 28000:- per år.. Med min morsas namn så kostar det 7500:-/år Vad har ni för försäkringspremie per år? Nånn mer än jag som väljer morsan eller farsan som "Ägare" av beemern? Länk | |
|
20 000:- per år /Jimmy Länk Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU! |
|
|
11.500 /per år (OK/Folksam).. 0 skadefria år, dock över 24. Tycker det är ett okej pris :) BMW är mer änn bil - Det är passion |
|
|
4000/år /D |
|
|
Länsförsäkringar höjde premien från 5000 till 10000kr i år (>15 skadefria år, bor på vischan osv) men nu skall jag antusiastbilsförsäkra den. Premien blir då under 2000Kr Kör så det ryker |
|
| Runt 7000:- 1500 mil/år helförsäkrat, inte skriven på mig... Jag skulle ha fått betala över 10' om året för min gamla Nissan Sunny Gti - Halvförsäkring, så jag vågade inte höra vad jag skulle ha fått betala för BMW:n. | |
|
318is: 1068,36 €/år (helförsäkring) 316i: 579,64 €/år (endast trafik) Båda är skrivna på mig i en av de större städerna i Finland. Brutalizes My Wallet |
|
|
Greenberg: Är det du som gör att premien går upp för oss andra då????? Tack för det! /Rickard |
|
| Jag har inte råkat ut för några olyckor än, så jag kan ju rimligtvis inte ha bidragit till några premiehöjningar till följd av ökade kostnader för F-bolaget. Jag jobbar 4 mil hemifrån, med taskiga kollektivförbindelser och ansåg mig då behöva en hyfsad bil. Vilken bil jag än skulle ha valt som jag tycker skulle ha varit passande hade blivit för dyr att försäkra själv. Jag kommer att fuska så länge det kostar 10' om året för vilken std bil man än väljer. Det spelar ju ingen roll om det så skulle vara en Golf 86 med 75 hk, det är dyrt iaf. | |
|
16220kr helfö/helår. 29år,bilen är hos folksam. Dom var billigast. Bilen är en M5 3.8l -92b He de // Bengan Länk |
|
|
7800 helförsäkring Trygghansa,34år 13 skadefria år Landskrona centrum. |
|
|
9900 kr/helår halvförsäkring, bilen står på min mor, 50 år, men 0 skadefria år, bor i ett litet samhälle söder om Göteborg. Känns helt sjukt att betala 10000 i försäkring på en bil som är värd 40-50000 kr, men vad skall man göra? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Jag har Bilsport o Mc entusiastförsäkring och den kostar 1269:- per år helförsäkring. Lite special, jag vet, men många känner inte till denna möjlighet. <www.bilsport-mc.com> Bonath |
|
|
Bonath, du har väl en hel del "specialkrav" på parkering och maximalt antal körda mil per år mm med entusiastförsäkring? Om man har bilen som ett hobbyföremål är en sådan försäkring både billig ochbra, men det blir lite svårt om man skall ha bilen som bruksfordon... Mvh |
|
| Ska teckna på min nya 520 nu. Det kommer kosta mig 12000.- för en helförsäkring. Hmm, det blir till att ringa min snälla mamma. Då hamnar jag på 4500.- Kanske går ner till halvförsäkring. | |
|
7700:-/år/helförsäkring BMW original försäkring, 30år & bosatt i Västerås. Inte jättebilligt men iaf 3000:- mindre än den 540 jag hadde tidigare ;) |
|
|
Som sagt, en 525i Touring -93 1000 mil/år, Köping, 50 år (låter gammalt!), icke svenskt körkort (bott så kort tid i landet, bara från -87...), oklart om antal skadefria år, men bonusklass 9, bonusrabatt Trafik 75%. Körde på två rådjur förra hösten med ca två veckors mellanrum, men har inte anmält någon skada ännu (en trasig blinkerslykta, dvs 150,- på Biltema). Körde på en älg ca 1994 (Volvo 780). Fick bl a buckla i dörren, på taket bakom takluckan och bakskärmen. Höll ca 100-110 km/t, hann inte lyfta foten till bromspedalen... Original försäkring, dvs IF (husförsäkringen också i IF, eller tidigare Dial) fram till 03-06-15 (Har själv importerat bilen, inga märkta rutor, endast original startspärr som kan tänkas vara icke godkänd, dvs förhöjd stöldsjälvrisk med 10000 kr) Trafik 1400 Delkasko 1105 Vagnskada 1699 (självrisk 4000) Ingen självrisk vid koll med djur 90 Summa 4294 Helkundsrabatt -50 Att betala 4244 Leif L |
|
|
Entusiastförsäkring betyder just det. Bilen måste stå i garage på hemorten om natten, brandsläckare, max 1000 mil om året, märkta rutor, startspärrknapp, minst 10 år gammal och kanske nåt mer jag glömt. Vad jag menar är att många som bara kör på sommaren och använder bilen på detta vis kanske inte känner till möjligheten... Bonath |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.