AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.303

biltema bra grejer/erfarenhet

Sida 2 av 2
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Jag tycker,alla handlar där man vill.Egna erfarenhet är den säkraste.Oftast ekonomin som bestämmer,var man köper sina reservdelar.Original delar ändå original delar.
ormen
måste faktiskt säga att Biltemas hylssatser håller jäkligt bra kvalité... och då har jag jämfört med SnapOn från Racingen.... så allt på Biltema är INTE skit, kolla på spindellerderna till en E30 t.ex. i GBG o JKP hittade jag samma som BMW säljer... deras kommer också från nån engelsk underlev... eller kan strålkastare t.ex. va så mycket sämre???? glas e glas... men visst finns det skit där med... bromsdelar... oljan skulle jag inte ens hälla i min gamla ABU.....

Länk
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Jag köpte s.k sillentblock till E28:an hos BMW och sen när jag sennare var hos biltema så såg jag till min förvåning att dom tog lika mycket så då är ju valet självklart...Orginal såklart!!!Olja och bromsar skulle jag aldrig köpa på Biltema.Känner en som har testat en hel del skivor från Biltema till sin 323i(E36:a) och fått väldiga kast...först trodde vi att det var skit bakom skivorna vilket det inte var så vi tog med dom till jobbet och mätte kastet i en mätmaskin och då såg vi att kastet var väligt högt!!Jag tror att gränsen för hur mycket det får kasta är 0,1mm.

/Ricke
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Mekonomen är hutlösa! Extremt få delar som är billigare eller bättre än original, dessutom, inte helt sllan samma leverantörer som ex. Biltema (kolla ex. renoverinssatserna för bromsok till BMW).

Mekonomen = Ocker och bedrövelse!!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Samma sak gäller Micro, innan ni köper något hos dem, kolla upp RIKTIGT noga att det inte är exakt samma sak som ni kan betala hälften för på Biltema.

Den som tvivlar kan besöka respektive företags sidor på nätet, kolla ex. bromsdelar till BMW, samma prylar rakt igenom (men oftast dubbla priset på Micro).
Paap Reeder
Hej!
Tog loss mina luftfilter till M70:an idag.
På dem stod det Biltema. Vad hittade man väl mera .....??? jooooo...
Eftersom de inte har den exakta falsen i plastkanten runt filtret som skall låsa filtret på plats i luftburken ...... så hade således filtret glipat ner ca 5 m m på en sidan. Lika i båda burkarna.
Helt kass.
Skall finnas en fördjupning i den halvmjuka plastkanten som skall passa i burken.

Inte bra.

MVH /// Paap R
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Det verkar som väldigt många tycker att det är coolt att gnälla på biltema fast de egentligen inte har några erfarenheter alls utan bara "har hört" en massa.
Jag bryr mig bara om såna inlägg där personen i fråga kan komma med ett konkret exempel på bra och dåligt.
Sen är det det eviga tjatet om att inte köpa olja därifrån...skulle vara intressant att veta vad den rekommendationen baseras på....flera oljerelaterade motorras?

zansibal
jag köper allt som går på biltema... det ni... hehe
plånboken tillåter absolut inget annat...

>> BMW = Beste Motoren im Welt <<
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Köpte en skitbra osthyvel där faktiskt, den funkar än, efter flera hundra skivor.

Nee, men seriöst. Har biltemabromsar fram på 318, och där har dom suttit i säkert 3000 mil. Inga bekymmer alls, och då har dom ändå använts friskt. Köpte dom tack vare priset och hade låga förväntningar. Fel av mig :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Jag hade spindelleder från BT på min förra bil en Nissan Sunny Gti, och de kördes hårt med under 2500 mil utan problem.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Farsan har kört en Golf 83:a från 13000 mil till 23000 mil på biltema-mineralolja och filter. Å den har gått jättebra hela tiden å är fortfarande pigg!

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Hmm var det ingen som såg repotaget som Plus gjorde om alla bildelar ????

Enligt dom så kom så gott som alla bromsbelägg tex från samma leverantör från början sen köper andra firmor upp det och byter namn och förpackning.
Tror som Teres om de flesta reservdelar.. Micro/Mekonomen/BMW/BT osv.. ingen av dom tillverkar ju egna delar?

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
AT
56
ATG
528iA Touring-98
BMW C1 Executive-02
Hej ,

Bara ett exempel.

Vissa av Biltemas oljefilter har inte ens bypass-ventil !!.

Men helt klart vissa prylar är mycket bra och prisvärda,
men det kostar dock att "pröva sig fram".

MVH ATG
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.