|
|
|
|---|---|
| borde inte va nått större trubbel att trycka ner den i motorrummet men är det mycket strul att koppla ihop allt ??nån som testat?? | |
|
Svaret är JA... :-) Strulet ligger i oljetråget, grenröret och elen. Men det går helt klart att genomföra. Jag har lösta allt utom elen. Andra före mej har löst även det. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
| okey,bra. var det svårt att få tag på en motor...eller?vad är strulet med elen?? | |
|
Kontakten mellan motorns elhärva och bilens elsystem passar ej. Kontakten sitter på förarsidan på torpeden i motorrummet. Den är rund. Antal kablar stämmer ej och inte färgerna heller. Inte helt lätt att hitta elscheman som stämmer heller... :-/ Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Spiidfriik. Om jag inte har helt fel för mig, så lägger du ner s50'n i en E30. Enligt överskriften handlar det här om E36. Det kanske är lite mer kompatibelt då... Mvh Ola, bmwcs syd |
|
|
Öhh... Jag tolkade överskriften som att det var en E36 motor som skulle ner i en E30. Hemmablind kallas det va? :-) Ska den ner i en E36 325 så är problemen förmodligen betydligt mindre. Oljetråg och grenrör lär rymmas utan problem. Elen lär förmodligen passa ihop betydligt lättare oxå. Men där har jag ingen egen erfarenhet. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
///M ax |
Har snackat med en kille som pressat i en 321 hästars M3-motor i en 325 iX.. Jag var på väg att handla bilen av honom, men jag var inte säker på om drivaxlar, växellåda och annat skulle klara av motorstyrkan!! Jag har snackat med den nya ägaren och har fått reda på att bilen funkat perfekt ända fram tills den blev stulen och aldrig mer hittad!! SNACKA OM ATT JAG ÅNGRAR MIG!! Hade varit fränt me en 4-hjulsdriven M3:a... |
|
Fyrdörrars -87:a med EVO III spoiler, diamantsvart, i Växjö? Isf var det en S50 i den (286hk). Tråkigt att den blev stulen i vilket fall! Det skjuts för lite biltjuvar!! Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.