|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Vilken skruv på växellådan släpper man ut respektive häller in oljan i på en M5 -91 ? är den en "in sex skruv" ? går de att hälla direkt från Flaskan eller ?? BMW sa till mej att jag ska ha Castrol TQ Dextron 3 i min låda... men vad händer om den förra ägaren hade en annan olja i lådan och så blandas nu 2st olika oljor ?? Tackar för alla svar ! | |
|
Hej. Det är sexkantsnyckel, kommer ej ihåg storlekarna, men det är olika storlek på avtappningsplugg och påfyllningsplugg (såvitt jag kommer ihåg). Hälla direkt ifrån flaskan är nog knepigt, använde en typ av oljepump som är handdriven, ser ut som en förväxt cykelpump. Finns att köpa på de flesta biltillbehörsfirmor för ca 100kr. Du ser ju också vad det är för färg på oljan när du häller ut den, röd ska den vara. Vet inte vad som händer om man blandar 2 olika men det är nog ingen fara, lär ju knappast koagulera.... Mvh Patrik |
|
|
Tackar för ditt svar :) Vilken olja använde du ? Mvh Dragan |
|
|
Samma som du tänker göra. Mvh Patrik |
|
|
Dragance! Du kan fylla på direkt ur oljeflaskan, sett på en lock med en liten sugrör, kan köpas på alla intersport, används ofta på gym när man dricker vätska. Sen klämmer du bara ordentligt flaskan ( skall vara av plast så klart ), då fylls v-låda med olja. Automat v-lådeolja skall det vara, kommer ej ihåg beteckning på den. Cao |
|
|
Glömde skriva ( pijem pivo u isto vreme dok pisem ). Om du är osäker vad som fanns innuti lådan innan......byt alllt.....v-lådan innehåller under 2 lit olja. Lycka till!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.