|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| det där med att inbrotts säkerheten skulle bli sämre med andra rutor spelar nog väldigt lite roll lättaste och absolut snabbaste sättet att öppna en bmw är ju ändå ................. ska inte lär ut sånt här det kan bli så dyrt får så många. stoppa alla inbrott med feta jävla trimmade larm som lever om utahelvette det är helt perfekt | |
| Om man nu snackar om att lätta en bil maximalt kan man ju undra vafan man är rädd att dem ska sno!!, för antar att ingen toklättar bilen och sen monterar en astung poppare i den?? så ut med allt stöldbegärligt, och om du är rädd om bilen dit med en snap off-ratt | |
|
Bort med reservhjulet! Kapa bort baljan och lägg igen när du ändå håller på... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
gangsta_toth |
Eller bygga fuel-cell av den istället... ;) |
Jim |
Håller på att bygga/lätta min 325a, oj vad mycket prylar man kan bara plocka bort!!! och vips så är domdär halvtaskiga bromsarna kanon när de får lite mindre tyngd att hejda!! Vad säger grabbarna som kör på BMW sportclubbs träffar om man kommer och kör med en gammal E30? Tänkte använda min till det om det är ok. Mvh Jim |
|
Jim// Tror inte att det är någon som protesterar om du "kör med en gammal E30". I alla fall så länge du inte kör ifrån dom ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jim: Klart du skall åka med sportklubben!! En alltför vanlig missuppfattning är att man måste ha en nyare, dyrare, snabbare bil för att åka med sportklubben. Inget kan vara mer fel! |
|
| Lexanrutot är svårare att ta sig igenom än glas, definitivt. Du kan ju försöka ta dig igenom en lexanruta med en slägga. Lexan går at böja nästan 180 grader innan det spricker, ibland till och med mer om man bara har en lite remsa. | |
| Gömde skriva, hålborra bromsskivorna. | |
|
Finns en del trådar om detta tror jag. Byt huv, framskärmar och baklucka till kolfiber. Där ligger många kg. Byt inte vindrutan till plexi. Totalvikt är inte allt. Om man får bilen att väga 900 kg men endast 400 kg ligger på bakaxeln får man lite oönskade effekter.. jämnt ska de va. |
|
| Jag tror det är bättre med låg vikt än jämn fördelning. Man kan ju kompensera med bredd på däck, mjukare fjädrar/stötdämpare bak och så. I alla fall om man ska köra på bana. | |
|
Totalvikten skall både accelereras och bromsas... |
|
|
1. Lägsta vikt som är möjlig. 2. Ballans hittar man ändå, som ngn skrev, med fjädrar osv osv. Sen spelar det ju in vad för bil man har och effekten, däcksbredden osv osv hur man ska fördela vikten. Iaf rent teoretiskt. Fast det är ett omrede jag knappt hunnit förstå bra nog för att komma in på än... =) Men det kommer! "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
Jim |
Hej. Har faktiskt testat med att vikta bilen när jag körde på isen i vintras, med +40kg i reservhjulsbaljan så blevdet en helt annan bil!! mycket bättre men det är ju när man åker o sladdar då. på asfalt antarjag att det sinkar mest (?) Mvh Jim |
Jim |
Föresten! bygget går framåt! takluckan är fastsvetsad o allt onödigt krafs till den som väger är borta! (enjäkla massa!) Asfalts mattorna är bortplockade, mm. 4 fina 16" fälgar är inhandlade! Funderar på lämpliga väghållningprylar som inte kostar allt för mycket. Mvh Jim |
|
Kolla på kicka in på www.ca-automotive.co.uk Där hittar du kolfibermotorhuv som väger 4kg. Orginal väger 52... kostar 13000SEK men du får ju hela 50kg mindre...guldvärt på banan! _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Orig huv väger inte 52kg snarare 25kg |
|
Jim |
Finns nån kille här i landet som har kolfiberhuvar till E30, men typ typ halva priset! Mvh Jim |
|
Kan nog ordna en för 8000kr |
|
| Vill minnas att jag nån gång sett en tumregel på hur mycket en 50 kgs viktminskning gör på 400 meter - var det 0.2 sek? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.