|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag var ut och pysslade lite i garaget och så lätt jag bilen stå på tomgången i lite mer en 5 min, så den skulle bli var och go till jag skulle åka i väg med tanket på skit väret ut .Plötsligt så började den gå kontigt och så la den bara av ..Vad i helvete tänkte jag, för jag hade över 20 liter i den så jag kan ju inte ha fått soppa torsk tänkte jag. Jag vred på täningen fläkten gick och allt lyste som vanlig men inget mer hände.Jag var lite smått orolig att den hade gått och kokat men de läcket ju ingen stans när jag öppnade huven. provade och starta den igen inget svar. Kul tänkte jag med vanlig tur med bilar blir säkert inte bliligt..jag tänkte jag låter den stå ca 5 min och går och provar igen och den startade som den alltid brukar gör ..Jag fattar ingen ting varför det var så där =/ mysko nån som har en förklaring ? Mvh Teres | |
| Inte nå som har en teori vad är det för fel nu då =) | |
|
Grattis å välkommen i gänget, min 325á har stått i snart 13 veckor den nu :( Jag var ute å körde å låg väl på ca 6000 varv, växlade upp till nästa växel å så bara dog den under ax. Lät den vila en helg å så startade den igen, kom 25 mil sen hände samma sak. Nu vägrar den å starta, har haft den på värkstad ( ingen auk. BMWverk men ändå) å dom har gjort allt dom kunde sa dom men inge hjälpte. Har provat att stoppa min databox i polarens 325á å den funkar klockrent så det är inte den i allafall. Dom har bytt huvudrelä, givaren/givarna på motorn och fördelare med ny kablar å ändå är den sten dö. Va nyss ut å försökte titta om jag kunde se något som såg skumt ut men icke. Sitter å hoppar i datastolen nu å har panik, vet inte vad jag ska göra. Lider med dig om du råkat ut för samma fel som jag men förhoppningsvis har du ett enklare problem. Berätta hur det går för dig är du snäll, tyvärr har jag inga råd att ge dig för jag är inte så duktig när det gäller el. Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
Har ni kollat något så enkelt som startbatteriets status? Mvh |
|
| Kruppe: som det vart för dig vart det på pappas gammla 745a när databoxen la ner och han är duktig på och skruva.. han själv felsökte hela bilen men hittade inget.. var in på volvo med den och felsökte den inget fel inget fel på databoxen alls enligt dom.. från och till funkade den hur bra som hälst sen bara dog den ..pappa det måste vara data boxen så då köpte han en ny och de vissade sig att det var den en då ..jag hoppas då inte att jag har sån otur att det är den på min ...hehe eller så är min bil bara sur att den får så ute i regnet och blir blöt.Har fått för mig att den är lite små sur av sig när det är blött och fuktigt ute run 0 och upp till 5 plus .. Fast jag kanske inbilar mig bara.För när det var över minus 25 var inga problem alls =) mysko mysko | |
|
Ja i mitt fall så är nog det helt uteslutet, bilen lär ju inte gå i 25 mil å sen bara tvär dö pga av startbatteriet eller? Den tuggar på på startmotorn som bara den men inte en enda tändning. Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
Om inte batteriet lämnar tillräckligt hög spänning kommer inte tändningen att funka! Att den orkar dra runt starmotorn innebär inte att det räcker med kräm i batteriet! Batteriet kan lägga av rätt tvärt! Jag skulle börja med en ordentlig uppladdning alternativt prova med ett garanterat fräscht batteri! Sedan kan man gå vidare med felsökningen... Mvh |
|
|
Teres: Dom kan vara ganska känslig runt noll sträcket pga fuktigheten i luften, vid -25 är det inte speciellt fuktigt ute å då funkar det oftast. Tack för tippset om att databoxen kanske bara funkar ibland men jag lånade även en box som vi vet funkar å bilen va lika dö för det, surt som f#n. Hade nästan önskat att den var trasig så att jag kunnat köpa en ny bara å få bilen att funka. Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
Oki, jag ska prova att byta batteri men det borde väl verkstaden ha kollat, men men jag provar i allafall så att jag kan utesluta det åtminstånde. Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
Finns det gnista??? Duschar spridarna???? Det är det första jag skulle kolla om bilen inte startade! |
|
|
Har ni kollat bensinpumpen... Min var lika dan innan den gav upp helt... När den ståt på tomgång ett tag så började varvet pendla upp och ner och sen stannade den... Sen en mörkkväll på ett industri område så bara dog den :( Ny bensin pump sen gick den klockrent igen... |
|
|
Jag sätter mina pengar på bensinpump. Inte batteriet iallafall. Automat är bekvämt |
|
|
Har inte kollat bareriet än men när jag drog igång tändningen så hoppade mätarna (Varv, temp o vakum ) upp o ner som någon jä#la jojjo, någon som vet vad det är eller? Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
Hade ett liknande konstigt fel på min f.d. e36. Vet ej om det är lika på e30 men jag hade en liten kabelsko på den "riktiga" plusskon. Den satt och glappade = bilen la av ibland och var lite underlig. Värt att kolla! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
bensinpump tippar jag på.. första gången min bil dog under ax så berodde det på slut bensinpump.. ring ingmar från småland.. ha skickar några polacker som tjollar nån från en e30 i närheten |
|
|
handyman: Ingmar??? Vem FAN är Ingemar??? Han ska fan inte ta min bensinpump ialla fall :) |
|
|
Jag tror inte att det är bensinpumpen i allafall, jag kan liksom inte tänk att den har så mycket att göra med gnista. Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
|
Kolla reläna på vä fjäderbensfäste (3st under lock).Hade lika fel på min lödning som gett upp knackade på toppenpå relä bilen startade snällt,bara o byta sen ca 90-: mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Teres:Hur går det, får du igång din bil eller? Hellre leva en dag som varg än 100 år som får! |
|
| Jo då den går bara bra nu =) fick ju igång den samma dag som den dog så det var nog bara nått tillfälligt har kört näremare 100 mil nu sen den bara dog på tomgången och den har då inte bråkat nå mer nu. den skulle bara våga bråka igen =) | |
|
Kruppe. Hur går det med din bil då ?Hoppas det fixar sig .. Du vet väl att det är bmwträff i gävle den 10.e du är mer en välkommen då om du redan inte är anmäld =) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.