|
|
|
|---|---|
|
Var ser jag om det finns köldmedel i AC:n? Det blir ingen skillnad när jag sätter på AC:n och jag misstänker att det kan vara felet. | |
|
Du kan inte se om det finns köldmedel eftersom det är en gas. I ditt fall låter det som det fattas gas i systemet, kompressorn ska nämligen slå till när man sätter på den. Jag vet inte om du har r12 gas eller 134, i min så va det r12 men jag fyllde på med 134 utan att konvertera systemet... funkar hur bra som helst ../molle |
|
|
Åk till din lokala Mekonomen butik/verkstad. Dom kan provtrycka systemet åt dig. Kollade med dom när jag funderade på om min var kass. Skulle kosta 1000:- att provtrycka och fylla på. Lät inte farligt enligt mig. Lycka till! ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
celcius01 |
Tyvärr kan du ha samma otur som jag! Kollade min igår, hade samma problem som du. Kondensorn var kass. Hela kalaset med byte och tryckning och påfyllning 6500 kr!!!! |
Axel |
Fyller man på fel kylmedia är risken stor att kompressorn skär till sist,eftersom det nya köldmediat gärna blandar sig med oljan i kompressorn.Men byter man till nya oljan är det bara att köra. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.