|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte nyligen en M5 Touring -94, med fungerande EDC (ej manuellt ställbar). Efter en kort tid upphörde dämpningen fullständigt i framänden, med gung och våldsamma vibrationer vid ojämnheter som följd, eventuellt i samband med reparationer i framvagnen. Tips om vad som kan vara fel önskas, samt allra helst, en systematisk felsökningsmetod för att hitta felet - är det dämparna som är slut, elektroniken eller kablage. Har någon ett elschema? MVH/HR | |
|
Låter precis som när dämparna är trasiga (utan olja) Kollat om de läcker olja?, men då borde väl igen oljan minska i hela systemet...? Eftersom du har EDC MVH Andreas |
|
|
Andreas, den gemensamma hydraloljan går bara till bakdämparna (nivåjusteringen). Felet antyder som du säger dämpare som är slut - men att båda lägger av fullständigt och samtidigt? MVH/HR |
|
|
Att båda slutar samtidigt, kan vara en illusion, hade ena min trasig fram på min förra M5 (3,6l), men märkte inget gungande då. På en Volvo tag hade tidigare for båda fram sönder inom kanske 2veckor, så tydligen kan det hända. Är din bil sänkt, far lättare slut då p.g.a. större tryck på stötisarna (det visste du säkert.) MVH Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.