|
|
|
|---|---|
|
Tomgången pendlar upp och ned när motorn är kall, typ mellan 1000 och 1500 varv. Något man kan göra nått åt eller skall det "vara så"? /Henrik | |
|
Kan vara vanos...då får man ojämn tomgång Knackar det lite oxå? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Nej det gör den inte. /Henrik |
|
|
Lite konstigt att den går up ända till 1500rpm. Så hög är inte ens min tomgång vid -20 och auto-choke på fullt... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Fel av mig, kollade i morse. Den pendlar kanske mellan 800-1000 i några sekunder. Ganska irriterande dock! /Henrik |
|
|
OK, det händer hos mig oxå när motorn är kall. Jag läste om något liknande i Total BMW fast då gällde det M coupe. Tydligen kan det vara vanos enheten som krånglar vid kall motor . Det borde faktiskt ge utslag på diagnostik programmet varje gång vanos lägger av. I artikeln verkade det så som att det inte är så farligt men att man kan byta ut någon del i vanos. Det framkom dock inte om det var komplicerat och dyrt Håll mig gärna informerad om du går vidare med detta, det är lite ojämnt hos mig oxå _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Bucket: you have mail _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Samma här. Går mellan 800-1200RPM, efter ca 5min är nålen ovanför det "kalla" (blåa) och då stabilserar sig vartalet runt 1000. |
|
|
hos mig var det en kontakt som var urkoplad efter inspektion1 antagligen glömde meken koppla den tillbaka. Det var nåt sorts temperatur sensorn som inte var ikoplad. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.