|
|
|
|---|---|
| Hej! Jag har försökt tvätta och fetta in min skinnklädsel på min 525i -90 i helgen, den är liksom hård och slät och ser ut som plast nästan. Tittar man på nyare E34:or med skinnklädsel så ser den klädseln helt annorlunda ut? Den ser mera "äkta" ut liksom. Beror detta på åldern på lädret (solskadad etc) eller har nyare E34or ett annat sorts skinn? | |
|
Skinnet kanske inte har varit skött som det ska? Om man inte under håller det så blir det ganska styvt och nästan plastigt! Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger |
|
| Det kan nog vara orsaken... Men det borde gå att fräscha upp skinnet genom den procedur jag gör, men det blir ingen skillnad annat än att skinnet blir mycket renare och mattare (som det ska vara.) Men det är fortfarande väldigt strävt/torrt. | |
| Det finns olika kavliteter på skinnet!"Standard leder" e lite mer plastig medan "vattenbuffel läder" e mjukare o mer "äkta" så o säg...Vattenbuffel känner man igen på att den e mer glansig o mjuk samt att den har "ärr" typ.... | |
| Tack Dawwe! Det var som jag trodde, då har jag uppenbarligen "Standard Leder" i min 525:a. Jag ska fräscha upp den så gott det går, för den blir mycket fin när man tvättar & smörjer upp den. Men, "Vattenbuffel lädret" är fortfarande mycket finare, det har pappsen i sin 525TDS Touring -96 och det är väldigt snyggt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.