|
|
|
|---|---|
Diezel |
Tjena, Har en BMW 735iA -87 som jag tycker dricker mycket soppa.. hur mycket är det vanligt att en 735iA drar stadskörning? och vet någon vad det kan va för fel om den drar mycket? |
torparn2 |
vad är mycket?? över 2 liter milen?? "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
|
Det vanligaste felet vid hög bensin förbrukning brukar vara klumpfot......skämt å sido, sök på "bensinförbrukning" å du får spaltmetrar att läsa.... Peo |
|
| Jag skulle tro att min bil säkert drar 2 liter milen vid ren stadskörning, inget konstigt med tanke på den gamla konstruktionen + stor cylindervolym. | |
torparn2 |
jag har ju ett genomsnitt på ungefär 2,2 - 2,3 statskörning sen har jag ju en V12:a också "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
| Snittar 1.55 blandad med 85% stadskörning. | |
|
Min ligger på stad max1,2 bla 1,0 landsv /bästa0,76=100-110 snikörning obs manuell mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
| Min 735:a ligger på 1.65 och de e enbart pendlande till jobbet i stadstrafik med en snitthastighet på 35kmh... | |
Diezel |
Tankade i min ca: 10 liter och det räckte ca: 6 mil stadskörning.. då kanske det inte är något onormalt endå? |
| Ett tips kan vara att kolla så motorn går upp i temperatur som den ska. En dålig termostat kan kosta mycket bensinpengar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.